بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

کمبود مسکن موجب افزایش قیمت در این حوزه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر کمبود مسکن در کشور سبب افزایش چشمگیر قیمت در این حوزه شده و به طور حتم شرایط فعلی نتیجه عدم برنامه ریزی در چند سال اخیر برای ساخت مسکن بوده است.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۸

به گزارش بورس نیوز، حمید بنایی در رابطه با تحول در عرصه تولید مسکن اظهار کرد: در حال حاضر کمبود مسکن در کشور سبب افزایش چشمگیر قیمت در این حوزه شده و به طور حتم شرایط فعلی نتیجه عدم برنامه ریزی در چند سال اخیر برای ساخت مسکن بوده است.

وی افزود: امروز یکی از اولویت‌های اصلی بازار مسکن، توسعه ساخت‌وساز در کشور بوده، البته با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تشدید قیمت تمام شده، کار برای پیمانکاران و سازندگان سخت شده است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات فعلی حوزه ساخت‌وساز، ساخت یک ملک برای سازندگان بیش از 35 درصد سود دارد، بنابراین هنوز هم بازار تولید مسکن سود قابل توجهی دارد.

نماینده مردم گناباد در خانه ملت ادامه داد: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بازار مسکن، دایره سود سازندگان باید افزایش یابد. البته این مسئله به معنای گرانفروشی ملک نیست، بلکه می‌توان با افزایش سرمایه، سازندگان را حمایت کرد.

بنایی تاکید کرد: امروز بازار مسکن برای افزایش تولید و عرضه نیازمند هماهنگی و همبستگی است. یعنی آنکه دستگاه‌های خدمات‌رسان، دولت، مجلس و شهرداری‌ها باید دست به دست هم دهند، تا انبوه‌سازان و بخش خصوصی به صورت گسترده وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و بخش‌های دیگر مسکن، بخشی از سازندگان ورود به بازار تولید مسکن را پرریسک می‌دانند؛ بنابر این مولفه اصلی در بحث رونق تولید، با ثبات کردن بازار و قیمت محصولات است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کارنامه دولت در بحث تولید انبوه مسکن موفق نبوده، به طوری که دولت در حوزه تولید مسکن اجتماعی و تکمیل مسکن مهر عملا نتیجه نگرفت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر