بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رانت در واردات لاستیک برای عده ای منفعت دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رانت در واردات لاستیک برای عده‌ای منفعت دارد که اجازه نمی‌دهد تولید داخل شکل بگیرد.
کد خبر : ۱۹۳۷۵۹

به گزارش بورس نیوز، ولی ملکی اظهار کرد: مشکلات پیش روی صنعت تایر با حضور معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتاق اصناف و رئیس انجمن صنفی مورد بررسی شد اما از آنجایی که نمایندگان بانک مرکزی در این جلسه حضور نداشتند مقرر شد؛ ادامه جلسه به هفته آینده موکول شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی داخلی توان تولید حدود ۸۵ درصد تایر خودروهای سواری و ۵۰ درصد تایر موردنیاز خودروهای فوق سنگین را دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تخصیص ارز به واردکنندگان برای تایرهای وارداتی و تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

ملکی تاکید کرد: اگر ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی لاستیک مهیا شود این واحدها می‌توانند نیاز بازار داخلی را تامین کرده و با این کار، اشتغال پایدار به وجود می‌آید و وابستگی به خارج از کشور کم می‌شود. از سوی دیگر خروج ارز در شرایط فعلی نیز کسر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رانت در واردات لاستیک برای عده‌ای منفعت دارد که اجازه نمی‌دهد تولید داخل شکل بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولیدکننده داخلی تایر به نقدینگی و سرمایه در گردش نیاز دارد که بانک مرکزی برای تحقق این امر باید اقدامات لازم را انجام دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر