بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
گزارش‌های تفسیری در حد مطالعه و تحقیق محصلین راهنمایی؛

«ولبهمن» قربانی جدید رکود خودرو/ سرنوشتی که در انتظار صنعت لیزینگ نشسته است

سود خالص این شرکت در دوره سه ماهه نخست سال جاری منجر به شناسایی سود خالصی ناچیز در حد ۳۵ میلیارد ریال و ۴۴ ریال به ازای هر سهم است که نشان دهنده اوضاع وخیم این صنعت و شرکت بهمن لیزینگ در ادامه سال جاری دارد.
کد خبر : ۱۹۳۸۴۶
«ولبهمن» قربانی جدید رکود خودرو و سرنوشتی که در انتظار صنعت لیزینگ

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، رکود صنعت خودرو نه تنها گریبان شرکت‌های تولیدکننده این صنعت و قطعه‌سازان را گرفته، بلکه صنعت لیزینگ نیز قربانی جدید این رکود محسوب می‌شود. 

ظاهرا افت چشمگیر سودآوری شرکت لیزینگ بهمن در عملکرد سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ عاقبت است که دیگر شرکت‌های فعال در این صنعت هم دچار آن خواهند شد.

«ولبهمن» قربانی جدید رکود خودرو و سرنوشتی که در انتظار صنعت لیزینگ

عملکرد ضعیف شرکت لیزینگ بهمن در سه ماهه نخست سال جاری، بسیاری از سهامداران این شرکت را ناامید کرد. 

کاهش بیش از ۵۸درصدی درآمد‌های حاصل از عملیات لیزینگ و تنها ۱۱۲میلیارد ریالی این شرکت در حالی روانه سامانه کدال شده که عملکرد سه ماهه این شرکت در گزارش‌های فعالیت ماهانه کسب درآمدی ۱۵۱میلیارد ریالی را نشان می‌داد.

به طور کلی از زمان اجرایی شدن لزوم انتشار گزارش‌های تفسیری مدیریتی شرکت‌های فعال در بازار بورس و فرابورس شاهد آب رفتن حجم گزارش‌های و کیفیت پایین آن‌ها هستیم. اتفاقی که در ماه‌های ابتدایی اجرایی شدن این طرح موجب مباهات و دستمایه مصاحبه‌های فراوان مدیران سازمان بورس و شرکت بورس بود حالا تبدیل به گزارش‌های در حد مطالعه و تحقیق محصلین مدارس راهنمایی شده است.

بر اساس گزارش عملکرد سه ماهه منتشر شده در گزارش‌های عملکرد ماهانه شرکت که انحرافی نزدیک به ۳۰ درصدی را با گزارش فعالیت سه ماهه شرکت دارد، بیش از ۳۰ درصد از مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت مربوط به فروش نقدی محصولات گروه بهمن بوده که این موضوع نشان‌دهنده ثبت عملکردی ضعیف و نگران کننده در فعالیت‌های لیزینگ شرکت دارد.

در مجموع، سود خالص این شرکت در دوره سه ماهه نخست سال جاری منجر به شناسایی سود خالصی ناچیز در حد ۳۵ میلیارد ریال و ۴۴ ریال به ازای هر سهم است که نشان دهنده اوضاع وخیم این صنعت و شرکت بهمن لیزینگ در ادامه سال جاری دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر