بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

پرداخت سود و زیان بانکی‌ها از جریمه های دیرکرد/ بانک‌مرکزی جدی گرفته نمی‌شود

همزمان با تاخیر در برگزاری مجامع برخی بانک‌ها در روزهای اخیر ، شایعاتی مبنی بر مقصر بودن بانک مرکزی در خصوص این عدم برگزاری‌ها به گوش می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۳۸۷۴

پرداخت سود و زیان بانکی ها از جریمه های دیرکرد/بانک مرکزی جدی گرفته نمی شود ( دوشنبه 31 تیر)

فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: مجوز برگزاری مجمع برخی بانک‌ها توسط بانک مرکزی لغو شده اما فرض کنید حداقل یکی از این بانک‌ها، چندین تریلیون تومان جریمه دیرکرد را در صورت مالی سود خود آورده و در حالی که طبق مصوبات اخیر، جریمه دیرکرد می‌تواند در صورت پرداخت، بخشیده شود.

وی ادامه داد : از سوی دیگر باید به کسری ذخایر و عدم رعایت استانداردهای بانکداری بین المللی نیز اشاره کرد که نظام بانکی با آن گریبانگیر است.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به نمایش سود از سوی برخی بانک‌ها برای سهامداران خود نیز اشاره داشت و تصریح کرد: بانک مرکزی و تقاضاهای آن برای صورت‌های مالی جدی گرفته نمی‌شود بنابراین نمی‌توان انتظاری نسبت به صدور مجوز برپایی مجمع داشت؛ هنگامی که بانک‌ها بخشی از سود خود یا مقداری که از زیان کاسته شده را از محل جریمه‌های دیرکرد پرداخت می‌کنند علنا برخلاف رویه بانکداری بوده است.

اردبیلیون جهانی در پایان عنوان کرد: بانک‌ها باید خود را با نظام بانکی و شفافیت تطبیق دهند؛ موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی امری مفید در اصلاح ساختار بانکی بوده اما باید به آورده‌های نقدی نیز توجهی اساسی شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نماینده اتاق ایران در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس:

ورود سرمایه به بورس باعث رونق تولید و رشد شرکت‌های بورسی می شود

کارشناس ارشد بازارسرمایه مطرح کرد:

وضعیت مطلوب گزارش سه ماهه بازار سرمایه

ارسال نظر