بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
اگر قرار باشد کسب‌وکارهای نوین بدون دخالت دولتی‌ها رشد کنند باید بازار سرمایه باید راه را برای ورود ایشان به بورس هموار سازد.
کد خبر : ۱۹۴۱۰۲

بازار سرمایه جایگزین مناسبی برای بانک‌ها / تغییر رفتار بازار سنتی در مقابل استارت آپ ها

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: در حوزه کسب‌وکارهای نو در 5 سال گذشته کارهای خوبی شده و استارت‌آپ‌ها رشد خوبی را در این سال‌ها تجربه کردند.

وی ادامه داد: امسال نیز تحرک زیادی در حوزه استارت‌آپی رخ داد و حوزه صنعت هم چاره‌ای ندارد و باید به‌عنوان یک الزام متناسب با تحولات جدید حرکت کند.

زرندی با اشاره به حرکت روبه‌جلوی کسب‌وکارهای نوین بدون دخالت بخش دولتی، گفت:  تحول جدید نیاز کمتری به حضور مستقیم دولت دارد و ما تنها باید بسترسازی را انجام دهیم. اگر بتوانیم پای شرکت‌های استارت آپی را به حوزه صنعت بازکنیم به‌خودی‌خود تحولات رخ می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش مقاومت‌ها در مقابل کسب‌وکارهای نوین از سوی بازار سنتی کشور، تصریح کرد: به نظرم این موضوع در حال کمرنگ‌تر شدن بوده اما؛ امروز بحث این است که از این ظرفیت چطور می‌شود استفاده کرد. ما در حوزه صنعت بحث انقلاب صنعتی چهارم راداریم که به‌نوعی اصل و پایه اصلی آن در شرکت‌های نوآور و فناور محور است.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: جلسات متعددی با نظام صنفی و مجموعه‌های مرتبط با وزارت ارتباطات داریم تا بیشتر بتوانند این دو صنف صنعتی و استارت آپی را باهم مرتبط سازیم.

وی اظهار داشت: در حوزه‌های فینتک ها هم پتانسیل جدیدی به وجود آمده که در نگاه جدید تأمین مالی باید به آن توجه شود. به‌خصوص در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و خرد و متوسط این مهم شدنی است. همچنین باید پلتفرم‌هایی که در حوزه کرودفاندینگ فعال شدند بتوانند مجوز اجرایی‌شان را بگیرند که به حوزه اصناف ما کمک کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت در مورد بازار سرمایه و نقشی که در رشد کسب‌وکارهای نوین دارد گفت: اساس تحول در شرایط جدید مالی بازار سرمایه است. در حوزه صنعت نگاه بانک محور بوده و  برای اینکه از این دیدگاه خلاص شویم تنها راه حضور پررنگ در بازار سرمایه است که این مهم نیز باکمی تغییر نگرش در هر دو سو رخ خواهد داد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر