بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
مدیرکل دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد ۵ برابری ارزش سهام عدالت هر فرد نسبت به زمان واگذاری

ارزش روز سهام عدالت در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و بدین ترتیب می توان گفت ارزش سهام عدالت در این چند سال، بیش از ۵ برابر شده است.
کد خبر : ۱۹۴۱۳۴
رشد ۵ برابری ارزش سهام عدالت هر فرد نسبت به زمان واگذاری

اسماعیل مختاری دولت آبادی مدیرکل دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر آزادسازی سهام عدالت بوده و احتمالا لایحه مربوطه تا پایان دوره مجلس نهم نهایی شده و آزادسازی انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: جزییات دقیق آزادسازی سهام عدالت هنوز مشخص نیست اما؛ تلاش می شود آزادسازی سهام عدالت به نحوی انجام شود که هم آرامش بازار سرمایه حفظ شود و هم منافع سهامداران مشمول سهام عدالت تامین شود. قطعا تمامی جوانب سنجیده شده و طرحی ارایه خواهد شد که دغدغه های موجود را کاهش دهد.

«رشد ۵ برابری ارزش روز سهام عدالت نسبت به زمان واگذاری»
مدیرکل دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با ارزش روز سهام عدالت گفت: سبد سهام عدالت شامل سهم شرکت های بزرگ گروه پتروشیمی، فولادی، پالایشی و... نیز تعدادی شرکت غیر بورسی سوده است. ارزش روز سهام عدالت در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است و بدین ترتیب می توان گفت ارزش سهام عدالت در این چند سال، بیش از ۵ برابر شده است.

وی اضافه کرد: بابت عملکرد مالي شركت هاي سرمايه پذير در سال ۹۵ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و بابت عملکرد سال ۹۶، مبلغ ۱۷۵ هزار تومان به حساب مشمولان سهام عدالت دارنده سهم كامل ١ ميليون تومان ، واریز شد. با بررسي هاي مقدماتي صورت گرفته عملکرد سال ۹۷ شرکت ها بهتر از سنوات قبل بوده و قطعا سود مناسب تری هم در انتظار سهامداران و مشمولان خواهد بود.

دولت آبادی افزود: هنوز تمام شرکت ها، مجامع خود را برگزار نکرده اند و میزان سودی که بابت عملکرد ۹۷ بین سهامداران توزیع خواهد شد، مشخص نیست؛ اما بدون شک سود تقسیمی سهام عدالت در سال جاری نسبت به سال گذشته، رشد بهتري خواهد داشت؛ از این رو، سود تقسیمی امسال، احتمالا برای دارندگان سهام عدالت جذاب خواهد بود. سود تقسیمی احتمالا در ماه های پایانی سال، به حساب سهامداران واریز خواهد شد. 

«استراتژی سهام عدالت در مورد افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی»
دولت آبادی در مورد استراتژی سهام عدالت در مورد افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی گفت: با توجه به اینکه سهام عدالت در بسیاری از شرکت ها، سهامدار عمده محسوب می شود، طرح های افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی قبل از هر اقدامی، توسط سازمان خصوصی سازی بررسی می شود و چنانچه شرکت در افزایش سرمایه ها، توجیه اقتصادی داشته باشد حتما در افزایش سرمایه ها شرکت خواهیم کرد. ضمن اینکه سود امسال سهام عدالت، رشد مطلوبی داشته و احتمالا بخشی از آن جهت مشارکت در طرح های افزایش سرمایه، در نظر گرفته خواهد شد. 

«توصیه به دارندگان سهام عدالت»
وی در خاتمه به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد: خوشبختانه ارزش سهام عدالت رشد مطلوبی داشته و با در نظر گرفتن شرايط مناسب  و وضعیت بنیادی شرکت هایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند، به نظر می رسد روند مثبت رشد ارزش سهام و نیز سود سهام عدالت تداوم خواهد داشت. بنابراین امیدواریم مردم قدر این دارایی ارزشمند خود را بدانند و در صورت فراهم شدن امکان معامله سهام عدالت، سعی در حفظ و نگهداری آن و بهره مندی از سود سنواتی سهام عدالت که روند افزایشی دارد، داشته باشند. هدف از واگذاری سهام عدالت به مردم نیز، کاهش برخی مشکلات مردم بوده و استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت بر روی این سهام، به تحقق این هدف مهم کمک خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر