بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
یکی از سهم‌هایی که مدتی در کانون توجهات قرار داشت و رشد مطلوبی به ثبت رساند، «کماسه» بود که خود را مهیای مجمعی می‌کند که به نظر می‌رسد بار چندانی برای سهامداران نداشته باشد.
کد خبر : ۱۹۴۵۸۴

حداقل‌ها در انتظار سهامداران این ماسه ساز / مسیر رالی «کماسه» با نظرسنجی‌ها عوض شد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «تامین ماسه ریخته گری» برای دومین بار آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه منتشر کرد تا سهامداران در آخرین روز مرداد ماه گردهم آیند. قابل ذکر است که در نوبت اول، مجمع به حد نصاب قانونی نرسید.

نگاهی به مجامع سال‌های گذشته نشان می‌دهد که در سال‌های ابتدای دهه ۹۰ سود مناسبی بین سهامداران تقسیم می‌کرد اما؛ گویا با وخیم شدن اوضاع اقتصادی، این شرکت نیز دست به عصا حرکت کرده و حداقل‌های ممکن را در مجامع دوره‌های اخیر به عنوان سود نقدی تعیین کرده است.

حداقل‌ها در انتظار سهامداران این ماسه ساز / مسیر رالی «کماسه» با نظرسنجی‌ها عوض شد 

با این اوصاف، برآورد می‌شود در مجمع پیش‌رو، همانند مجامع سال‌های گذشته، سود نقدی چندانی عاید سهامداران و سرمایه گذاران نشود و باز هم حداقل قانونی، مبلغ در حدود ۱۰ ریال تقسیم شود.

«کماسه» در ابتدا برآورد کرده بود در پایان سال ۹۸ به درآمد فروش ۲۶۹ میلیارد ریالی دست یابد اما؛ در گزارش ۳ ماهه نخست این رقم را به ۳۴۷ میلیارد ریال افزایش داد و خوش بینی‌های خود را به معرض نمایش گذاشت.
این شرکت در ۴ ماهه نخست سال جاری ۹۱ میلیارد ریال درآمد فروش شناسایی کرد که معادل ۲۶ درصد از مبلغ پیش بینی شده است.

در نظرسنجی آبسیم پلاس، ۴۳ درصد تمایل خود را برای خرید و ۵۷ درصد برای فروش سهام «کماسه» اعلام کردند.

حداقل‌ها در انتظار سهامداران این ماسه ساز / مسیر رالی «کماسه» با نظرسنجی‌ها عوض شد 

بر این اساس، در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته، شاهد حضور ۲۳ خریدار در برابر ۳۰ فروشنده بودیم. این سهم که تا هفته گذشته شرایط مطلوبی را سپری می‌کرد و بر قیمت سهام آن افزوده می‌شد، روز گذشته با صف فروش مواجه شد و امروز نیز در محدوده منفی معاملات خود را دنبال می‌کند. به این ترتیب، نتایج نظرسنجی روی تابلوی معاملات نیز به نمایش درآمد و تعداد فروشندگان بیش از خریداران بود و فشار عرضه بر تقاضا چربید.

«کماسه» در ۱۲ ماهه سال ۹۷ حدود ۱۷۷ درصد و از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۱۴۲ درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

البته این شرکت طی چند نوبت شفاف سازی، اعلام کرده تاکنون تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی و عملکردی شرکت رخ نداده و رشد قیمت سهم در نتیجه عرضه و تقاضای موجود در بازار سرمایه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر