بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
در صورت های مالی ۱۲ماهه صورت گرفت؛

سود خالص بیش از ۵هزار میلیارد ریالی «تاصیکو»

سود خالص این شرکت، ۵هزار و ۹۲۴میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۱۴هزار و ۷۱میلیارد ریال اعلام شد.
کد خبر : ۱۹۴۷۹۸
به گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱اردیبهشت۱۳۹۸ با سرمایه ۲۰هزار میلیارد ریالی سود هرسهم را ۲۹۶ریال اعلام کرده است.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود اعلام کرده که سود عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته ۳۲درصد کاهش داشته و به مبلغ ۶هزار و ۷۰۷میلیارد ریال رسیده است. سود خالص نیز ۵هزار و ۹۲۴میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۱۴هزار و ۷۱میلیارد ریال اعلام کرد.

«تاصیکو» در این مدت توانسته پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را ۴۷هزار و ۱۱۹میلیارد و ۷۷میلیون ریال افزایش دهد. این شرکت بهای تمام شده پرتفوی بورسی خود را با افزایش ۹هزار و ۸۳۲میلیارد و ۱۱۷میلیون ریالی مبلغ ۲۳هزار و ۳۱۰میلیارد و ۹۸۶میلیون ریال اعلام کرد. همچنین ارزش بازار سهام بورسی خود را با افزایش ۳۵هزار و ۴۹۵میلیارد و ۶۲۹میلیون ریالی مبلغ ۷۰هزار و ۴۳۰میلیارد و ۶۳میلیون ریال منتشر شده است.

این شرکت در این دوره مبلغ کل واگذاری‌های خود را ۵هزار و ۵۷۷میلیارد و ۹۱۸میلیون ریال اعلام کرده که سود این واگذاری‌ها را یک هزار و ۳۱۷میلیارد و ۳۵۱میلیون ریال به ثبت رسیده است. همچنین سهام بورسی خریداری شده در این دوره به ۱۰هزار و ۷۲۱میلیارد ریال بالغ شده است.

«تاصیکو» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده که دسترسی به ۱۵درصد بازار رده اول و دوم در بخش معادن و فرآوری سنگ آهن و تولید فولاد از اهداف این شرکت است. همچنین قرار گرفتن در رده اول و دوم در بخش معادن و فرآوری مس، طلا، زغال سنگ، باریت و سرب و روی، اکسید منیزیم و عناصر کمیاب از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی و فلزی با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین از اهداف دیگر شرکت است.

در برآوردی که این شرکت از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی برای دوره۱۲ ماهه منتهی به ۳۱اردیبهشت۱۳۹۸ پیش‌بینی شده که در این سال بالغ بر مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز دریافت کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر