بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت نقش اصلی را در سودآوری شرکت در این سال داشته و جمع درآمد‌های شرکت از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها به حدود ۳۷۲ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۹۴۸۹۰
رشد ۵۱ درصدی سود «واعتبار» در سال مالی گذشته/ نقش پررنگ فروش سرمایه‌گذاری‌ها در سودآوری شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در سال مالی منتهی به پایان تیر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی نشده، سود خالص ۳۷۱ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریالی را محقق کرده که این سود معادل ۴۶۴ ریال به ازای هر سهم بوده که نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت نقش اصلی را در سودآوری شرکت در این سال داشته و جمع درآمد‌های شرکت از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها به حدود ۳۷۲ میلیارد ریال رسیده که افزایش بیش از ۱۴۰ درصدی نسبت به سال مالی پیش از آن را داشته است. 
رشد ۵۱ درصدی سود «واعتبار» در سال مالی گذشته/ نقش پررنگ فروش سرمایه‌گذاری‌ها در سودآوری شرکت
لازم به ذکر است، بیش از ۸۵درصد از درآمد‌های کسب شده شرکت مربوط به فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

سود ناشی از فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۱۳۸ میلیارد ریال، سود فروش قند اصفهان به مبلغ ۵۶میلیون ریال و سود ناشی از فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین به مبلغ ۹۲ میلیارد ریال، از جمله موارد اصلی سود کسب شده شرکت از محل فروش سرمایه‌گذاری‌های خود بوده است.

همچنین لازم به ذکر است، درآمد ناشی از سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر با ۹۸درصد کاهش نسبت به سال مالی قبل به کمتر از ۲ میلیارد ریال رسیده است. در این خصوص می‌توان علت افت سنگین این بخش اصلی درآمد شرکت می‌بایست توسط مدیریت شرکت شفاف‌سازی شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
احتمال اندک تکرار رشد ۵۴ درصدی سودآوری "واعتبار"؛

آیا جیب "سرمایه‌گذار" خالی می‌ماند!

ارسال نظر