بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
در صورت‌های مالی میان دوره ۹ ماهه منتشر شد؛

بیش از ۲هزار میلیارد ریال سود خالص «بموتو»

سود عملیاتی شرکت ۲هزار و ۱۹میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۴۴۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره یک هزار و ۶۳۷میلیارد ریال منتشر شده است.
کد خبر : ۱۹۵۳۳۲

به گزارش بورس نیوز، شرکت موتوژن در اطاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ماهه ۱۳۹۸، سود هرسهم را ۲هزار و ۱۲۶ریال اعلام کرد که در مقایسه با دوره مالی مشابه ۳۴۷ریال افزایش یافته است.

در این گزارش سود عملیاتی شرکت ۲هزار و ۱۹میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۴۴۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره یک هزار و ۶۳۷میلیارد ریال منتشر شده است.

«بموتو» اعلام کرده که طی این دوره توانسته یک میلیون و ۹۹۲هزار و ۲۷۹محصول خود را به مبلغ ۵هزار و ۲۴۱میلیارد و ۹۲۱میلیون ریال به فروش برساند و سود ناخالص از این محل را ۲هزار و ۷۲میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین برای دروه ۳ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ پیش بینی کرده که ۳۲۰هزار و ۹۱۶محصول دیگر را به فروش برساند.

در اهداف و برنامه‌های راهبردی تشریح شده این شرکت حفظ سهم ۸۵درصدی بازار‌های داخلی در گروه الکتروموتور‌های کولری و تولید سالانه حدود ۲میلیون دستگاه از این گروه شناسایی و جایگزینی مداوم محصولات با حاشیه سود بالا است که در سبد گروه محصولات با محصولات با حاشیه سود کم اصلاح روند تولید محصولات و مدیریت هزینه‌های تولیدی در جهت کاهش بهای تمام شده است. همچنین میزان تولید محصولات وابستگی به کاهش مواد و قطعات خارجی داشته و جایگزینی با مواد تولید داخل ضمن کنترل مستمر سطح کیفی آن‌ها و تاسیس کمیته بومی سازی در نظر گرفته است.

از سوی دیگر اضافه شدن الکتروموتور‌های ضد انفجاری به سبد محصولات شرکت اضافه شده و به دنبال تحقیق بازار‌ها و رقبای خارجی و برنامه ریزی جهت افزایش سهم در بازار‌های مذکور است. علاوه بر این قرار است ظرفیت الکتروموتور‌های فوق سنگین را با مزیت‌های اقتصادی بالا برای شرکت افزایش دهد.

«بموتو» در این گزارش اعلام کرده است که با توجه به تغییرات اخیر نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ مواد اولیه، این شرکت همانند ادوار گذشته تمهیدات لازم را برای افزایش نرخ فروش محصولات مد نظر قرار داشته است؛ بنابراین در تاریخ ۲۰اسفند۱۳۹۷ حدود ۱۰-۱۷ درصد و در تاریخ ۲۷فروردین۱۳۹۸، ۲۰درصد و در تاریخ ۱۲تیر۱۳۹۸ حدود ۶ الی ۱۲درصد نرخ محصولات صنعتی خود را با تایید هیات مدیره افزایش داده و برای محصولات کولری که در حال رایزنی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بود مجوز۲۰درصد افزایش نرخ فروش از تاریخ ۱۶اردیبهشت۱۳۹۸ دریافت کرد که اثرات آن در صورت‌های مالی منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ نشان داده خواهد شد. این شرکت در راستای سیاست حفظ حاشیه سود محصولات خود به طور مداوم در حال بررسی و نظارت بر حاشیه سود محصولات خود است و اگر تغییراتی در نرخ خرید مواد اولیه در آینده رخ دهد بطور قطع نرخ محصولات خود را تغییر خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر