بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
این شرکت با توجه به صورت ریز معاملات سهام واگذار شده از سود ۵۴۲میلیارد و ۲۲۴میلیون ریالی این واگذاری‌ها خبر داد.
کد خبر : ۱۹۵۳۵۲

سود ۵۴۲میلیارد و ۲۲۴میلیون ریالی «وسبحان»

به گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری سبحان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۸ با سرمایه یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریالی سود هر سهم را ۷۵۰ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه ۷۵درصد افزایش یافته است.

این شرکت سود عملیاتی خود را مبلغ ۹۷۴میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ ۹۷۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ یک هزار و ۱۴۹میلیارد ریال اعلام کرد.

«وسبحان» در صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌های خود اعلام کرد که پرتفوی بورسی این شرکت در یکسال مالی منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۸ مبلغ ۲۴۳میلیارد و ۴۷۴میلیون ریال افزایش یافت.

با توجه به وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس بهای تمام شده آن با افزایش ۸۶میلیارد و ۲۹۴میلیون ریالی به یک هزار و ۱۲میلیارد ریال رسیده است. همچنین ارزش بازار آن نیز با افزایش ۳۸۰میلیارد و ۲۳۷میلیون ریالی به یک هزار و ۲۵۵میلیارد ریال بالغ شده است.

این شرکت با توجه به صورت ریز معاملات سهام واگذار شده از سود ۵۴۲میلیارد و ۲۲۴میلیون ریالی این واگذاری‌ها خبر داد.

همچنین کل مبلغ واگذاری نیز ۳هزار و ۴۸۹میلیارد ریال اعلام کرده است. علاوه بر این کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده یک هزار و ۲۹۲میلیارد ریال رقم خورده است.

در برآورد این شرکت از تغییرات هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمد‌ها (هزینه ها)‌ی عملیاتی اعلام شده است که طی سال مالی جاری هزینه‌های عمومی و اداری با توجه به تورم قیمت‌ها و اینکه هزینه‌های مقایسه‌ای دوره مشابه ۶ ماهه است، این ارقام با ارقام سالانه مورد رسیدگی قابل مقایسه نیست و پیش‌بینی می‌شود با لحاظ کنترل هزینه‌ها در سال آتی، تورم هزینه‌های سال مالی آتی حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

«وسبحان» در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت شرکت اعلام کرد که قصد دارد بازار گردانی سهام شرکت در راستای افزایش نقدشوندگی و تنظیم عرضه و تقاضای اوراق و تحدید دامنه نوسان قیمت آن را به اجرا درآورد و از سهام کم بازده وزیان ده خارج شود. همچنین با سایر سهامداران پتروشمیران جهت عرضه سهام در فرابورس همکاری کند و هزینه‌های عمومی و اداری۵ خود را کاهش دهد. این شرکت اعلام کرده است قصد دارد املاک را جهت بازدهی بیشتر بفروشد یا تبدیل کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲۴۴ درصدی سود در ۶ ماهه نخست ثبت شد؛

رشد درآمد‌های "وسبحان" از فروش املاک

رشد ۲۴۴ درصدی سود در ۶ ماهه نخست ثبت شد؛

رشد درآمد‌های "وسبحان" از فروش املاک

ارسال نظر