بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به دنبه‌فروشی کارگزاران به‌جای کباب و قرار در دیدار شمالی
کد خبر : ۱۹۵۶۷۰

به گزارش بورس نیوز، عرضه های اولیه ای که قرار بود کام سهامداران را شیرین کند و آب و رنگ آن همچون بوی دنبه ای که کبابی ها در آتش می اندازند، سرمایه گذاران جدید را جذب بازار سرمایه کرده بود امروز خشم بسیاری را برانگیخت. سهامدارانی که موفق به ثبت سفارش نشدند و کارگزاری هایی که سایت شان هنگ کرد و مدیرانی که یا کلا کتمان کردند و گفتند «مشکل؟!!! کو؟؟؟ کجاس؟؟؟» یا با چرب زبانی خواهش کردند «بی خیال شوید که اعتبارمان زیر سوال نرود» از عجایب امروز بازار بودند.

 

قرار در دیدار شمالی

معترضان به تغییر مقررات بازار پایه، دیروز تجمع کردند. اگرچه تعدادشان آنقدر اندک بود که به طنزی برای بعضی کانال های بورسی بدل شد؛ اما گویا اهالی خیابان دیدار شمالی صدای سهامداران معترض را شنیدند و در جلسه ای که دیروز بین خودشان برگزار شد، قرار گذاشتند تا کمی انعطاف نشان دهند و برخی محدودیت ها را کم کنند. البته بعضی دیگر هم گفتند این تغییر موضع ممکن است شرایط را از قبل هم نابسامان تر کند.

 

جلسات پر هزینه ولی بی فایده

امروز آقایان بعد از چندماه جلسه پشت جلسه و فسفر سوزاندن اعلام کردند سهمیه بندی بنزین فعلا منتفی است! البته چیزهای دیگری هم بود که گفتند فعلا منتفی است؛ مثلا راننده محور شدن بیمه شخص ثالث!
مانده ایم این همه صرف انرژی و هزینه های کلانی که برای صرف هر جلسه می شود، برای چیست؟ شما تصمیم نگیرید و برای بررسی آن ده ها جلسه پرهزینه برگزار نکنید و آخر منتفی اعلام نکنید، برای مملکت مقرون به صرفه تر نیست؟

 

شکرها کجا رفت؟

طبق آمارها، واردات قند و شکر در ۵ ماهه اول امسال به لحاظ وزنی ۸۹۱ درصد افزایش داشته است! به نظر می رسد حتی اگر مردم در هر ۳ وعده غذایی هم شیرینی و چای شیرین میل می کردند، انقدر مصرف شکر افزایش نمی یافت. مگر آنکه با ارز دولتی به بهانه تامین نیاز مردم، شکر وارد کرده باشیم و جای دیگر، آزاد فروخته باشیم. شاید هم نوعدوستی مان گل کرده و حاتم بخشی کرده باشیم؛ کسی چه می داند. هر چه هست، بوی گند رانت و فساد تا ۷ منزل آن طرف تر هم رفته و آقایان چشم بسته اند تا آقازاده ها جیب هایشان را پر کنند.

 

بوی گند فساد ۵۳ هزار میلیارد تومانی در شهر تهران

یکی از اعضای شورای شهر، بدهی شهرداری تهران را ۶۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و البته لیست بدهی را هم همراه ادعای خود منتشر کرده؛ این در حالی است که جناب معاون شهردار مبلغ بدهی را ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام می کند و فریاد می زند که سند هم دارد. هر کدام راست بگویند مهم نیست؛ مهم گند اختلاف حساب ۵۳ هزار میلیارد تومانی است که به زودی از زیر لحاف یکی از این دو نهاد بیرون می زند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر