بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
عداد صدور پروانه بهره برداری معدن در سال گذشته ۱۸۴ فقره اعلام شده که نسبت به مدت مشابه در سال جاری با ۷.۶ درصد افزایش به ۱۹۸ فقره می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۵۸۱۵

صدور گواهی کشف معادن به ۱۷۶ فقره رسید

به گزارش بورس نیوز ، براساس آخرین گزارش‌های منتشره میزان صدورگواهی کشف معادن طی چهارماهه نخست امسال، ۱۷۶ فقره اعلام شد. این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ فقره بوده که نشان از رشدی ۳۰.۴ درصدی از افزایش صدور گواهی کشف دارد.
طی مدت بیان شده، تعداد صدور پروانه بهره برداری معدن در سال گذشته ۱۸۴ فقره اعلام شده که نسبت به مدت مشابه در سال جاری با ۷.۶ درصد افزایش به ۱۹۸ فقره می‌رسد.
تعداد پروانه اکتشاف صادر شده در چهار ماهه نخست سال ۹۸ به ۳۳۸ فقره می‌رسد که در مدت مشابه سال گذشته ۳۳۶ فقره بوده و نشان از رشدی ۶ دهم درصدی در صدورپروانه اکتشاف دارد.
هزینه عملیات اکتشاف در بخش گواهی کشف طی مدت مذکور، ۲۵۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، با رقم ۱۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رشدی ۶۰.۷ درصدی داشته است. 
میزان اشتغال ایجاد شده رشدی ۱۷.۹ درصدی را تجربه می‌کند. در ۴ ماهه نخست امسال یک هزار و ۷۳۴ نفر مشغول به کار شده اند که در مدت مشابه سال قبل این تعداد یک هزار و ۴۷۱ نفر بوده است.
افزون بر این، طی ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، حدود ۵ هزار و ۱۴۷ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن وصول شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۷ (۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال)، حاکی از افزایشی ۱۲۸.۵ درصدی است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر