بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
وزیر نفت، ما متوقف شدنی نیستیم و قدرت خود را به کار می‌گیریم تا مشکلات را حل کنیم.
کد خبر : ۱۹۶۰۰۰

ما متوقف شدنی نیستیم

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه در آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال اظهار کرد: درباره امضای قرارداد توسعه این میدان گازی با شرکت پتروپارس باید بگویم، موضوع عجیبی نیست، این شرکت بهترین شرکت اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی است و از نظر زمان و هزینه هم عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این قرارداد در سقف ٤٤٠ میلیون دلار و مدت قرارداد ٣٤ ماه است، افزود: این قرارداد نوع جدیدی از قرارداد بوده که قیمت آن نهایی نشده است و پیمانکار عمومی به مناقصه می‌رود و قیمت‌ها با نظارت شرکت ملی نفت ایران مشخص می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: تحریم‌ها ما را متوقف نکرده و ما زنده‌ایم. صنعت نفت اگر حرکت کند، سازندگان و پیمانکاران و مشاوران داخلی فعال می‌شوند.

زنگنه بیان کرد: طرح توسعه میدان‌های غرب کارون خوب پیش می‌رود و میدان‌های غرب کشور مانند آبان، پایدار غرب و ... هم که قرارداد‌های آن‌ها امضا شده و تکلیف همه میدان‌های مشترک در دولت تدبیر و امید مشخص می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما نگرانی مردم در میدان‌های مشترک را درک کرده‌ایم و باوجود شدیدترین تحریم‌ها، هم در پارس جنوبی و هم در غرب کارون از طرف مقابل عقب‌تر نیستیم.

وزیر نفت تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم رجزخوانی کنیم، اما آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ما را صفر کند. هرچه همکاری بین‌المللی بیشتر شود، کار‌ها بهتر پیش می‌روند، اما اکنون نیز متوقف نشده‌ایم و طرح‌های ابتکاری و بی‌نظیری را در حوزه‌های مختلف در دستور کار داریم.

زنگنه ادامه داد: یکی از اهداف امضای قرارداد فاز ١١ پارس جنوبی را جلوگیری از افت تولید با یادگیری فشارافزایی در دریا عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون از دوستان می‌خواهم خودشان کار را آغاز کنند.

به گفته وزیر نفت، ما متوقف شدنی نیستیم و قدرت خلاقه خود را به کار می‌گیریم تا مشکلات را حل کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر