بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
مدیرعامل «زفکا» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

طرح توسعه‌ای زودتر از موعد افتتاح شد/ شیر این دامدار غلیظ شد

بهره برداری از این طرح منجر به افزایش حجم تولید شیر خام در شرکت شد. حجم تولید شیر خام در شهریور ماه حدود ۴ درصد بالاتر از تولید مردادماه بوده و تاثیر این افزایش حجم تولید بر درآمد و به تبع آن سودآوری شرکت مثبت خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۶۰۹۲

رکوردشکنی در «زفکا» ادامه دارد

به گزارش بورس نیوز، در روزهای پایانی بهمن ماه ۹۷ بود که «زفکا» عرضه اولیه شد. این سهم که از زمان عرضه اولیه تا کنون بازدهی تقریبا ۱۵۶ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده گزارش جالبی منتشر کرده است. تحقق درآمد ۱۶ میلیارد تومانی در مرداد ماه که به نوعی رکورد محسوب می گردد، اتفاق خوشایندی در این شرکت است.

جمشید جلیل نژاد مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا در گفتگو با بورس نیوز در خصوص علت رشد درآمد شرکت بیان کرد: این شرکت طرح توسعه ای در دست انجام دارد که پیش‌بینی می‌شد در آذرماه به بهره‌برداری کامل برسد؛ اما خوشبختانه سرعت کار از پیش‌بینی‌ها بالاتر بود و تقریبا ۹۵ درصد از طرح توسعه به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: بهره برداری از این طرح منجر به افزایش حجم تولید شیر خام در شرکت شد. حجم تولید شیر خام در شهریور ماه حدود ۴درصد بالاتر از تولید مردادماه بوده و تاثیر این افزایش حجم تولید بر درآمد و به تبع آن سودآوری شرکت مثبت خواهد بود؛ جزییات مربوط به این طرح توسعه‌ای که احتمالا یک ماه دیگر به بهره‌برداری کامل می رسد، ظرف هفته های آینده رسما منتشر خواهد شد.

جلیل نژاد اضافه کرد: با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت شرکت به ۱۲ هزار راس دام مولد خواهد رسید.

این فعال صنعت دامپروری در رابطه با پیش بینی وضعیت این صنعت در صورت افزایش تقاضای لبنیات در سال های آتی گفت: در صورت افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور، صنعت دامپروری کشور پتانسیل افزایش ظرفیت و تامین نیاز کشور را دارد؛ البته نقش شرکت های بزرگ صنعتی در این میان، پررنگ تر است.

مدیرعامل «زفکا» افزود: با توجه به زاد و ولد دام ها در هر سال، شرکت های دامپروری به طور طبیعی امکان افزایش تعداد دام های مولد یا جایگزینی دام ها و فروش دام ها را خواهند داشت. شرکت کشت و دام فکا، سرمایه گذاری هایی هم انجام داده که به موجب آن در زاد و ولدها، احتمال ماده زایی بیشتر است. این قابلیت، افزایش ظرفیت دام مولد در سال‌های بعد را تسهیل خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر