بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
از امسال تا سال ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد؛

بهره‌برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از امسال تا سال ۱۴۰۰، ۲۷ طرح پتروشیمی بهره‌برداری خواهد شد. طرح‌های پتروشیمی متانول کاوه، الفین ایلام و متانول بوشهر و PVR تخت جمشید در سال جاری افتتاح می‌شود.
کد خبر : ۱۹۶۱۷۶

بهره‌برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی

به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی درباره اهمیت صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور اظهار کرد: این صنعت یک نظام اقتصادی در کشور است که روز به روز با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، نقش آن پررنگ‌تر می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در جهش دوم صنعت پتروشیمی، ظرفیت تولید این صنعت تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و درآمد ۱۷ میلیارد دلاری فعلی محصولات پتروشیمی را به ۲۵ میلیارد دلار می‌رساند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: از امسال تا سال ۱۴۰۰، ۲۷ طرح پتروشیمی بهره‌برداری خواهد شد. طرح‌های پتروشیمی متانول کاوه، الفین ایلام و متانول بوشهر و PVR تخت جمشید در سال جاری افتتاح می‌شود.

محمدی بیان کرد: سال آینده سال پرکار و پر رونق برای صنعت پتروشیمی بوده و در سال آینده ۱۶ طرح و سال ۱۴۰۰ هفت طرح دیگر صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد. با تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور از ۵۶ به ۸۳ مجتمع می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: پروژه‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ اجرایی خواهند شد. در مجموع ۲۶ پروژه پتروشیمی با پیشرفت‌های مختلف در حال تکمیل هستند که با برنامه‌ریزی انجام شده و بهره برداری از آن‌ها ظرفیت صنعت به سالانه ۱۳۳ میلیون تن و ارزش کل محصولات پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار تا پایان سال ۱۴۰۴ خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای ۴۰ طرح پتروشیمی مجوز صادر شده که در مرحله تأمین سرمایه و فناوری هستند. شرکت ملی صنایع پتروشیمی این مجوز‌ها را از محاسبه جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی خارج کرده است.

محمدی گفت: حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های جهش دوم ۱۷ میلیارد دلار و طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی ۲۳ میلیارد دلار است. حجم سرمایه‌گذاری در دست اجرای صنعت پتروشیمی ۴۰ میلیارد دلار بوده که ۱۳ میلیارد دلار آن فاینانس‌شده از منابع داخلی و خارجی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تقدیر معاون وزیر نفت از مدیران عامل پتروشیمی‌های اروند، ارومیه و شهید تندگویان

رکورد تولید در سه پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس شکسته شد

ارسال نظر