بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
آمریکا پیگیر استفاده از ذخایر استراتژیک؛

آیا ایران جبران کننده نفت خواهد شد

در هفته‌ای که سپری شد شاهد افزایش حجم معاملات پلیمری و ترکیبات شیمیایی در بورس کالا بودیم که نشان از بهبود معاملات بازار دارد.
کد خبر : ۱۹۶۳۴۶
 
آمریکا پیگیر استفاده از ذخایر استراتژیک/ آیا ایران جبران کننده نفت خواهد شد؟
 
به گزارش بورس نیوز، داد و ستد تقریبا ۴۹ هزار تنی و رشد یک درصدی معامله پلیمری‌ها مهمترین رویداد هفته های اخیر بود ، آن هم در شرایط نیمه تعطیل و سه روز کاری باقی مانده.

حجم تقاضای پلیمر‌ها افزایشی ۲.۵ درصدی داشت که منجر به ثبت رقمی ۶۱ هزار تنی به عنوان بالاترین رقم ۶ هفته اخیر بوده که یکی از عوامل جذب خریدار و بهبود حجم واقعی تولید در صنایع تکمیلی است.

تعارف سیاسی آمریکا و کنترل بازار جهانی

علی مولایی، مدیرعامل کارگزاری آریا نوین به وضعیت پتروشیمی‌ها طی چند روز اخیر اشاره داشت و به بورس نیوز گفت: در پی مسائل پیش آمده در عربستان، آمریکا اعلام کرده است که از ذخایر استراتژیک استفاده می‌کند اما، این یک تعارف سیاسی به نظر می‌رسد تا یک نکته واقعی.

وی افزود: تاثیر این اتفاق در کوتاه مدت می‌تواند خوب باشد اما؛ قطعا بازار جهانی نفت این روند را در کوتاه مدت کنترل خواهد کرد. 
 
 
 
 
 
آمریکا پیگیر استفاده از ذخایر استراتژیک/ آیا ایران جبران کننده نفت خواهد شد؟
شاید ایران جبران کننده نفت شود

این کارشناس بازار سرمایه در تصریح شرایط پیش آمده عنوان کرد: اگر خلا این اتفاق نفتی عربستان، گریبان گیر بازار شود، به طور حتم روسیه، عراق و شاید تا حدودی ایران بتوانند آنرا جبران کنند که این اتفاق خوبی برای کشور خواهد بود. 

وی در پایان اظهار داشت: درست است که در شرایط تحریم به سر می‌بریم اما؛ در همین وضعیت هم کشور‌هایی بوده اند که اقدام به خرید نفت از ما می‌کردند؛ این اتفاق برای فروش نفت ایران، صف افزایش ایجاد می‌کند که در کوتاه مدت می‌توان رشد پتروشیمی‌ها را پیش بینی کرد اما؛ در بلند مدت اثر آن خنثی خواهد شد. 

در واقع می‌توان گفت با توجه به شرایط سیاسی پیش آمده و علی رغم انتظارات از افت تقاضا، بازار پتروشیمی بورس کالا روز‌های خوبی را سپری می‌کند و حجم معاملات در روز‌های آتی می‌تواند میزان و تغییر فاز بازار را تعیین کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
hosen
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
با همین نرخهای حداقلی متانول ، پتروشیمی ها ۳ ماهه های عالی داده اند، پ بر ای بعضی حدود ۲-۳ خواهد بود. نفت کاهش نخواهد یافت و بلکه افزایش خواهد یافت، ارز با این شرایط بحران باید افزایش یابد.
جنگ نخواهد شد.
امروز مغزم را بکار انداختم و نتیجه اینکه پتروشیمی ها عالیست.