بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
ایچیموکو یک ابزار تحلیل تکنیکال جامع است که هدف از این سیستم فراهم آوردن یک نمای سریع از قدرت و تمایل و انداره حرکت روند در یک نگاه است.
کد خبر : ۱۹۶۳۶۹

ایچیموکو یک ابزار تحلیل تکنیکال جامع

به گزارش بورس نیوز، ایچیموکو یک ابزار تحلیل تکنیکال جامع است که هدف از این سیستم فراهم آوردن یک نمای سریع از قدرت و تمایل و انداره حرکت روند در یک نگاه است، این سیستم قابلیت ارائه خطوط حمایت و مقاومت، جهت و قدرت روند و تعریف نقطه ورود و خروج و حتی تحلیل زمانی را دارد. علاقه‌مندان به ایچیموکو اعتقاد دارند که این سیستم به تنهایی نیاز‌های یک تریدر را برطرف می‌کند. این مجموعه اشتراک‌های زیادی با آموزش ایچیموکو توسط کریس دارد و هدف از ساخت این محتوا این بوده که اطلاعات بصورت منظم‌تری ارائه شود و همگان از خدمات شایان کریس به جامعه تریدری در معرفی ایچیموکو آگاه هستند.

ایچیموکو یا نمودار ابری ایچیموکو (Ichimoku Cloud Chart) سبک نسبتاً جدیدی از تحلیل تکنیکال بوده که در دهه ۱۹۳۰ میلادی توسط یک روزنامه‌نگار ژاپنی اختراع شد. او ۳۰ سال از عمر خود را برای بهبود این نسیستم صرف کرد و بعد از اطمینان یافتن از نتیجه کار، آن را در دهه ۱۹۶۰ میلادی در اختیار عموم گذاشت که بعد‌ها توسط معامله گران غربی توسعه پیدا کرد.

اجزای اصلی اندیکاتور ایچیموکو:

تنکانسن: Tenkan Sen میانگین متحرک کوتاه یا قرمز رنگ
کیجون سن: Kijun Sen میانگین متحرک بلند یا آبی رنگ
چیکو اسپن: Chikou Span نمودار خطی قیمت یا خط سبز رنگ
سنکو اِی: Senkou A خط قهوه‌ای پر رنگ – برآورد ۲۶ کندلی میانگین‌های تنکن سن و کیجون سن
سنکو بی: Senkou B خط آبی روشن – برآورد ۲۶ کندلی میانگین اوج و کف قیمتی ۵۲ کندل اخیر
کندل‌های شمعی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
خوبه. ولی بهتر بود یک مقدار در مورد چگونگی کارکرد و نحوه استفاده از ان هم توضیح میدایدین مثلا بایستی چه اتفاقی بیافتد تا تا فلان نقطه رشد یا نزول بوجود اید