بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
افراد عادی نمی‌توانند به راحتی یک سوپر اسکالپر باشند، چون به شدت این موضوع نیاز به تمرکز حواس و دانش دارد و باید سال‌های سال تمرین و تمرین کرده باشید و اگر بگویم حتی کمی نیاز به مهارت‌های ذاتی دارد اغراق نکرده‌ایم.
کد خبر : ۱۹۶۳۷۴

به گزارش بورس نیوز، همیشه در مقالات و کتب مربوط به روانشناسی معامله‌گر از معاملات بیش از حد (اور ترید:over trade) به عنوان یکی از اشتباهات رایج تریدر‌ها شنیده و خوانده‌اید. در اکثر کتاب‌ها معاملات بیش از حد نکوهش شده و معامله‌گر را از این نوع سبک معامله بر حذر می‌کنند.

خوب البته تا حد زیادی هم حق با آنهاست وقتی معامله‌گر تعداد زیادی معامله در روز انجام می‌دهد که خارج از توانایی‌های اوست قطعا دچار مشکل می‌شود، ذهنش خسته شده و دچار اشتباهات پیاپی می‌شود. جوری که نه پوزیشن‌های خریدش سود می‌دهد نه پوزیشن‌های فروش آن.

ولی در این بین برخی معامله‌گران حرفه‌ای وجود دارند که با وجود معاملات بیش از حد، موفقیت‌های زیادی را کسب می‌کنند، این نوع معامله‌گران به سوپر اسکالپر‌ها معروف هستند، که گا‌ها برخی از نخبگان آن‌ها ممکن است در یک کندل یک دقیقه، چندین معامله انجام دهند. این افراد با اینکه اور ترید دارند، ولی عملا این اور ترید باعث افت راندمان آن‌ها نشده بلکه این سبک معاملاتی آنهاست.

پس توجه داشته باشید در بحث اور ترید این موضوع مهم است که مخاطب حرفه‌ای است یا آماتور. افراد عادی نمی‌توانند به راحتی یک سوپر اسکالپر باشند، چون به شدت این موضوع نیاز به تمرکز حواس و دانش دارد و باید سال‌های سال تمرین و تمرین کرده باشید و اگر بگویم حتی کمی نیاز به مهارت‌های ذاتی دارد اغراق نکرده‌ایم.

اجازه دهید تا یک تحقیق جالب را برای شما تعریف کنم. سنجاقک موفق‌ترین شکارچی در طبیعت است! آری ممکن است تعجب کنید این حشره در ۹۵درصد از موارد موفق به شکار طعمه خود میشود، این در حالی است که نرخ موفقیت در شکار برای شیر‌ها ۲۰درصد و برای ببر‌ها فقط ۵درصد و برای کوسه سفید ۵۰درصد درصد است! سنجاقک را می‌توان یکی از بهترین و ماهرترین شکارچیان در جهان دانست. این حشره قادر است مسیر پرواز طعمه و نقطه بعدی حرکت او را شناسایی کند. مغز سنجاقک در هنگام شکار به گونه‌ای فعالیت می‌کند که تا پایان عملیات فقط روی طعمه قفل می‌شود و به همین خاطر بهتر از دیگر حشرات و پرندگان شکار را انجام می‌دهد.

حال اگر فکر می‌کنید می‌توانید به مانند سنجاقک تا این حد متمرکز عمل کنید و تمام حواس خود را معطوف به ریزترین حرکات کندل‌ها کنید هیچ اشکالی ندارد شما هم اورترید داشته باشید. البته قطعا نمی‌توانید نرخ موفقیت سنجاقک را پیدا کنید، ولی لازم است نرخ موفقیت بالایی داشته باشید که ارزش این همه فشار ذهنی و جسمی را داشته باشد و همچنین در نظر داشته باشید که در نهایت این سبک از معاملات قطعا شما را دچار پیری زودرس می‌کند، چون فشار زیادی روی مغر و بینایی شما خواهد داشت.

در نهایت نتیجه می‌گیریم هیچ چیز همیشه بد نیست و هیچ چیز همیشه خوب نیست. چیز مطلقی وجود ندارد و همه چیز نسبی است. با خودتان صادق باشید و ادای معامله‌گران حرفه‌ای را در نیاورید و صرفا با توجه به توانایی‌های خود معامله کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر