بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
مجموعه فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان همواره با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق با نیاز بازار، اهداف و برنامه های خود را تدوین می نماید .
کد خبر : ۱۹۶۶۹۹

در سال رونق تولید ، فولاد هرمزگان همیار صنایع داخلی بوده است

به گزارش بورس نیوز، مهدی شکر‌ی زاده مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان گفت: تامین حداکثری نیازداخل، ارزآوری، رشد درآمد پایدار را مهمترین استراتژی این حوزه برشمرد و عملکرد ۶ماهه فولاد هرمزگان در حوزه فروش را تشریح کرد.

با در نظرگرفتن شعار رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه سال ۹۸ عنوان شده، نقش حوزه فروش فولاد هرمزگان در تحقق این شعار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این مجموعه در سال جاری نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید صنایع داخلی، با رویکرد تامین حداکثری نیاز نوردکاران داخلی و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی آن‌ها، توانسته است سهم قابل توجهی از نیاز مشتریان بازار داخل را تامین نماید.

رشد ۲۳ درصدی فروش محصول تختال در بازار در شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه این مطلب بوده که البته این امر باعث رشد ۸۶ درصدی کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته گردیده است.

یکی از اهداف استراتژیک واحد فروش و بازاریابی در افق ۱۴۰۰-۱۳۹۸ توسعه صادرات به بازار‌های جهانی و افزایش فروش داخلی و خارجی با گرایش به محصولات ویژه می‌باشد.

همانگونه که می‌دانیم کشور ما تحت تحریم‌های حداکثری و ظالمانه آمریکا قرار گرفته است؛ عملکرد واحد فروش و بازاریابی فولاد هرمزگان در تقابل با این شرایط ویژه چگونه بوده است؟

با توجه به اهمیت صادرات محصول تختال شرکت به بازار‌های جهانی و لزوم تامین ارز مورد نیاز کشور، علیرغم محدودیت‌های بین المللی در بازار‌های جهانی، ضرورت ایجاب نموده به طور مستمر از نوسانات و تحولات پیچیده در بازار‌های جهانی غفلت نکرده و پیش بینی‌هایی برای رویارویی با این موقعیت‌ها در نظر گرفته شود، و دراین خصوص دستاورد‌های بزرگی حاصل شده است. به گونه‌ای که در ۶ماهه ابتدای سال جاری با رشد درآمدی ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده ایم.

به طور کلی مدیریت فروش و بازاریابی شرکت در ۶ماهه ابتدای سال با اتخاذ اقداماتی از جمله تدوین برنامه ریزی جامع فروش و شناسایی صحیح بازار‌های هدف، کارنامه موفقی را ارائه نموده که باعث روند صعودی فروش در بازار‌های داخلی و صادراتی شده است و ماحصل فعالیت‌های صورت گرفته با عرضه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصول تختال به بازار‌های مصرف، منتج به رشدی معادل ۳ درصد میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل و نیز رشد ۶۳ درصدی درآمد کسب شده نسبت به همان مدت مشابه گردیده است.

از دیگر رویکرد‌های صورت گرفته در ۶ماهه ابتدای سال جاری، تامین پایدار محصولات ویژه با آنالیز و ابعاد خاص مد نظر مشتریان بوده است که این امر منجر به کاهش میزان واردات محصولات مشابه گردید که خودکفایی ارزی، رونق صنایع داخلی را در پی داشته است.

بخشی از ماموریت استراتژیک واحد فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان کسب درآمد پایدار و ارتقای مداوم رضایت مشتریان می‌باشد. تا چه اندازه تحقق این هدف موفق بوده اید؟

دستاورد‌های به دست آمده در خصوص فروش محصول تختال با توجه به شفافیت در خصوص تعیین قیمت و مکانیزم و قیمت گذاری منظم و همچنین نتایج مطلوب عملکرد شرکت در زمینه کسب درآمد پایدار، سود آوری و رضایت مشتریان در بازار داخل باعث گردید شرکت فولاد هرمزگان در جمع بیست شرکت بزرگ و برتر بورسی و فرابورسی قرار گیرد.

آنچه که به وضوح در چشم انداز شرکت فولاد هرمزگان متصور است، توسعه بازار‌های صادراتی، حفظ و تامین پایدار نیاز‌های نوردکاران داخلی، بازاریابی محصولات با ارزش افزوده بالاتر، توسعه محصولات جدید و تکمیل زنجیره ارزش با رویکرد توسعه خطوط تولید به سمت محصولات نهایی است که مطالعات مورد نیاز جهت شناسایی نیاز بازار صورت پذیرفته است و این روند نیز به طور مستمر به منظور ارزیابی بازار‌های بالقوه و بالفعل و برداشتن گام‌هایی در راستای حمایت از صنایع داخلی، رونق تولید و توسعه بازار از طریق عرضه محصول تختال موردنیاز بازار انجام می‌پذیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عملکرد مقایسه‌ای شهریورماه این «فولاد»ساز؛

رشد۱۰۰درصدی نرخ‌های فروش، کوره‌ها را گرم کرد

نگاهی به عملکرد مقایسه‌ای شهریورماه این «فولاد»ساز؛

رشد۱۰۰درصدی نرخ‌های فروش، کوره‌ها را گرم کرد

ارسال نظر