بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
مدیرعملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت:

آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع تعیین دامنه نوسان

مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران گفت: در صورتی که نمادی در حراج پایانی معامله نداشت، قیمت پایانی نماد تا ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه اول مهرماه به عنوان قیمت مرجع دامنه نوسان روز جاری بوده و اگر نمادی روز گذشته معامله نداشت، آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع تعیین دامنه نوسان نمادها در معاملات امروز در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۹۶۷۸۹

آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع تعیین دامنه نوسان

به گزارش بورس نیوز، سیده هاجر میرخوشحال با اشاره به اطلاعیه ۳۱ شهریورماه و پیوست ‌های آن که در سایت رسمی فرابورس ایران در خصوص نحوه انجام معاملات در بازار پایه منتشر شده است، گفت: بر اساس این اطلاعیه مقرر شد دوشنبه اول مهرماه، راس ساعت ۱۲:۳۰ حراج پایانی برای نمادهای معاملاتی بازار پایه با دامنه ۶ درصد برای تابلو زرد، ۴ درصد برای تابلو نارنجی و ۲ درصد برای تابلو قرمز برگزار شود و قیمت پایانی نمادهای معاملاتی تا ساعت ۱۱:۳۰ به عنوان قیمت مرجع دامنه نوسان در حراج پایانی باشد.

وی افزود: در صورتی که نمادی در روز دوشنبه تا ساعت ۱۱:۳۰ معامله نداشت، آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع در حراج پایانی درنظر گرفته شود که به همین ترتیب نیز معاملات روز گذشته انجام شد.

مدیر عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ادامه داد: مطابق این اطلاعیه در روز سه‌‌شنبه دوم مهرماه، قیمت مرجع برای تعیین دامنه نوسان نمادهای معاملاتی تمامی تابلوهای بازار پایه، قیمت حراج پایانی؛ یعنی حراج دوشنبه اول مهرماه بوده که رأس ساعت ۱۲:۳۰ صورت گرفت.

میرخوشحال خاطرنشان کرد: در صورتی که نمادی در حراج پایانی معامله نداشت، قیمت پایانی نماد تا ساعت ۱۱:۳۰ روز دوشنبه اول مهرماه به عنوان قیمت مرجع دامنه نوسان روز جاری بوده و اگر نمادی روز گذشته معامله نداشت، آخرین قیمت پایانی نماد به عنوان قیمت مرجع تعیین دامنه نوسان نمادها در معاملات امروز در نظر گرفته شده است.

میرخوشحال بیان کرد: نوسان‌هایی که در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران نمایش داده می­‌شود، بر مبنای قیمت پایانی نمادهای معاملاتی در روز معاملاتی قبل است که نحوه محاسبه قیمت پایانی، «قیمت میانگین موزون معاملات» انجام شده است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر