بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
جریان سوددهی در توربین‌های این شرکت؛

برق «بزاگرس» را گرفت

بحث افزایش نرخ برق جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و از این رو، انتظار می‌رود «بزاگرس» در پایان سال به درآمد‌هایی بیش از آن چه پیش بینی شده دست یابد.
کد خبر : ۱۹۶۸۷۷

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر» با گذشت ۵ ماه از سال جاری به درآمد ۷۲۸ میلیارد ریالی دست یافت که معادل ۵۴ درصد درآمد پیش بینی شده در گزارش‌های قبلی است.

از سوی دیگر، نرخ‌های فروش این شرکت در مدت اخیر رشد مناسبی داشته‌اند.

نرخ آمادگی نیروگاه در سال ۹۷ در مرداد ماه به اوج خود رسید و پس از آن با شیب تندی به ورطه نزول افتاد اما؛ گویا شروع فاز نزولی در سال ۹۸ زودتر آغاز شده است. چرا که نرخ فروش مرداد ماه سال جاری کمتر از مدت مشابه سال گذشته و حتی کمتر از نرخ تیر ماه بوده است.

البته نرخ‌های اردیبهشت تا تیر ماه بیش از مدت مشابه سال ۹۷ بوده است.

برق «بزاگرس» را گرفت

نرخ انرژی نیروگاه حرکتی متفاوت دارد. نرخ‌های اردیبهشت تا خرداد ماه سال جاری کمتر از سال گذشته بوده اما؛ در مرداد ماه توانسته خود را به سطح ۲۷۰ هزار ریال برساند و از مدت مشابه سال گذشته فاصله بگیرد و به روند صعودی خود ادامه دهد و دیگر مانند سال گذشته پرنوسان ظاهر نشود.

برق «بزاگرس» را گرفت

از سوی دیگر، بحث افزایش نرخ برق جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و نیروگاه‌های کشور به دنبال نرخ‌های واقعی هستند که از ارقام کنونی بسیار بالاتر است. گویا دولت با نرخ ۹۰ تومان در هر کیلو وات موافقت نموده است اما؛ سندیکا نیروگاه‌داران تاکید به نرخ ۱۷۰ تومان دارد.

بنابراین، با توجه به احتمال رشد نرخ فروش انرژی و آمادگی و همچنین افزایش انعقاد قرارداد‌های فروش خارج از بازار، انتظار می‌رود «بزاگرس» در پایان سال به درآمد‌هایی بیش از آن چه پیش بینی شده دست یابد.

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس، ۵۸ درصد از رأی دهندگان موضع خرید را در این سهم برگزیدند و ۴۲ درصد دیگر خود را در موقعیت فروش قرار دادند.

برق «بزاگرس» را گرفت

در پی شایعات و اخبار پیرامون افزایش نرخ برق، «بزاگرس» مدتی است در صف خرید معاملات خود را دنبال می‌کند و توانسته در مدت گذشته از سال جاری، بازدهی جالب توجه ۳۲۱ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد. به عبارتی، قیمت سهام این نیروگاه در ۶ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۳ برابر شده است.

شایان ذکر است که «بزاگرس» در بیست و ششمین روز اسفند ماه سال ۹۷ وارد جریان معاملات بازار سهام شد و از آن زمان تاکنون رشد قیمت ۳۶۵ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۲۴۱ میلیارد ریال از سهام این شرکت در گردش معاملات بازار سرمایه، از حقوقی‌ها به حقیقی‌ها منتقل شد و به این ترتیب، حقوقی‌ها برآیند خروج در این سهم ترسیم کردند.  

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مزایده شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر؛

"بزاگرس" عزم رفتن کرد

از سوی وزارت نیرو دریافت شد؛

"بزاگرس" پروانه صادرات گرفت

در پی فراخوان عمومی این شرکت برقی؛

"بزاگرس" مناقصه برگزار می‌کند

جابه‌جایی سنگین در «بکهنوج»؛

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

ارسال نظر