بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

بازار سرمایه مسئول تنظیم شرایط اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر دچار بحران اقتصادی شویم بازار سرمایه مسئول تنظیم شرایط اقتصادی کشور است. به همین دلیل وضع قوانین و مقررات برای کنترل بازار و ممانعت از ضرر‌های آتی سهامداران یکی از وظایف اصلی این نهاد است.
کد خبر : ۱۹۷۰۲۲

بازار سرمایه مسئول تنظیم شرایط اقتصادی کشور است

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی، اظهار کرد: به دلیل اعتراضات برخی از سهامداران نسبت به تغییر مقررات بازار پایه فرابورس، هفته گذشته جلسه‌ای با شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. در این جلسه رئیس سازمان بورس در خصوص روند افسارگسیخته نوسان قیمت سهام شرکت‌های موجود در بازار پایه گزارشی ارائه کردند و نسبت به این بازار، اطلاعات کاملی را ارائه دادند.

وی افزود: واقعیت این است که این قانون باید در سال‌های گذشته اجرا می‌شد تا سدی برای افزایش قیمت‌های افسارگسیخته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به اعتقاد من جلوی ضرر را باید گرفت. وضع این قوانین ممکن است اعتراضاتی را به دنبال داشته باشد، اما اگر در آینده سهامدارانی که بابت همین روند رو به رشد قیمت سهام شرکت‌های بازار پایه سود‌های هنگفتی به دست آورده‌اند، با ضرر مواجه می‌شدند به دلیل تاخیر فرابورس، در وضع قوانین بازدارنده، شکایت می‌کردند.

علیشاهی بیان کرد: در بازار سرمایه باید باید امنیت تامین شده و این مساله، مهم‌ترین فاکتور برای اعتماد به بازار است. چه این قوانین سختگیرانه باشد چه نباشد، مهم نیست.

نماینده مردم شبستر در خانه ملت گفت: بازار سرمایه مسئول تامین مالی کلان در شرایط خاص کشور و هدایت نقدینگی به سمت تولید است. اگر دچار بحران اقتصادی شویم بازار سرمایه مسئول تنظیم شرایط اقتصادی کشور است. به همین دلیل وضع قوانین و مقررات برای کنترل بازار و ممانعت از ضرر‌های آتی سهامداران یکی از وظایف اصلی این نهاد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر