بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
مدیر پروژه اپلیکیشن UID در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تلاش برای احراز هویت دیجیتال در سجام

مذاکراتی با سازمان بورس در حال انجام است که احراز هویت در سامانه سجام از طریق UID قابل انجام باشد. این اقدام در افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه موثر است.
کد خبر : ۱۹۷۲۱۷

به گزارش بورس نیوز، کار استارت آپ ها تسهیل انجام امور در بستر اینترنت است. یکی از اموری که بسیاری از مردم با آن سروکار دارند، احراز هویت بوده که در حال حاضر نیازمند مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت است. اما گویا اپلیکیشنی برای احراز هویت دیجیتال به بازار ارایه شده که انجام این کار را آسان تر خواهد کرد.
پلتفرم احراز هویت دیجیتال یوآیدی یک پلتفرم رگ‌تک و اولین راهکار احراز هویت دیجیتال (e-KYC) در ایران بوده که در عین حفظ حریم شخصی کاربران زیرساخت لازم برای افزایش سطح خدمات غیرحضوری را برای بانک‌ها، نهادهای مالی، کسب‌وکارها و همه مجموعه‌هایی که نیاز به احراز هویت کاربران خود دارند، فراهم می‌آورد.

یوآیدی با توسعه فناوری‌های پیشرفته پردازش تصویر (Image Processing)، پردازش متن (OCR) و تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) فرآیند احراز هویت را به صورت غیر حضوری و از طریق هوش مصنوعی انجام می‌دهد؛ بنابراین مجموعه‌ها با استفاده از API و SDK های ارائه‌شده فرآیند احراز هویت خود را به هوش مصنوعی یوآیدی سپرده و با ایجاد یک تجربه کاربری مناسب برای کاربران به صورت آنی (Real Time) می‌توانند از هویت واقعی آنها اطمینان حاصل کنند.

 

نیما شمساپور مدیر پروژه اپلیکیشن UID در گفتگو با بورس نیوز در خصوص اپلیکیشن احراز هویت UID بیان کرد: اپلیکیشن UID یکی از پروژه های شرکت است که امکان احراز هویت غیرحضوری را برای کاربران فراهم می کند.

وی افزود: هویت کاربران با ضبط یک ویدیوی ۵ ثانیه ای و یک عکس از کارت ملی و ارسال آن به اپلیکیشن، احراز می گردد. البته هوش مصنوعی اپلیکیشن توانایی تشخیص ویدیوی زنده را دارد و کاربران نمی توانند ویدیویی که از قبل ضبط شده را ارسال کنند. با استفاده از این ویژگی جدید، هوش مصنوعی توسعه داده شده در پلتفرم یوآیدی تشخیص می‌دهد که کاربر خودش در همان لحظه در حال انجام فرآیند احراز هویت بوده و در نتیجه احتمال اینکه جاعلان و کلاهبرداران بتوانند از عکس‌ها یا ویدیوهای باکیفیت دیگر افراد، سوءاستفاده کنند به صفر می‌رسد.
در صورت مطابقت ویدیوی ارسالی با فایل ویدیوی ارسالی، احراز هویت دیجیتال انجام خواهد شد.

وی افزود: کارگزاری های بورس، صندوق های سرمایه گذاری، بانک ها و... امکان استفاده از خدمات این اپلیکیشن جهت احراز هویت مشتریان خود را دارند. مهم ترین مزیت استفاده از اپلیکیشن احراز هویت دیجیتال، عدم نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت است.

شمساپور در ادامه گفت: مذاکراتی با سازمان بورس در حال انجام است که احراز هویت در سامانه سجام از طریق UID قابل انجام باشد. این اقدام در افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه موثر بوده و کارگزاری های بورس می توانند بدون تاسیس شعب فیزیکی، در اقصا نقاط کشور برای متقاضیان، کد معاملاتی صادر کنند. هزینه احراز هویت دیجیتال از طریق اپلیکیشن هم کمتر از هزینه احراز هویت حضوری خواهد بود و مثلا در صورت تعامل با سازمان بورس، سهامداران می توانند فقط با پرداخت مبلغ 700 ریال از خدمات UID استفاده کنند. 

مدیر پروژه یوتاب در خاتمه در رابطه با برنامه های آتی این شرکت اظهار کرد: فعلا در حال معرفی این محصول در بازار داخل هستیم؛ ولی تلاش می شود در آینده این اپلیکیشن به بعضی کشورهای منطقه نیز صادر گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

قد علم کردن غول های استارت آپی در برابر کرونا

از کانال‌های الکترونیک در سجام بهره‌برداری شد؛

"وپارس" داوطلب شفاف‌سازی با سجام

عضو هیات مدیره سمات خبر داد:

ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در سجام

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسیح عارف کیا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
سلام من احراز هویت انجام دادم ولی بعد ۵ روز هنوز تایید نشده باید چکار کنم