بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
اوبر امیدوار بود بتواند گواهی فعالیت در لندن را برای پنج سال تمدید کند، اما با انقضای مجوز قبلی، اوبر تنها دو ماه به طور موقت برای فعالیت در پایتخت انگلستان فرصت دارد.
کد خبر : ۱۹۷۸۳۰

اوبر می‌تواند در لندن براند

به گزارش بورس نیوز، تنظیم‌کننده حمل و نقل لندن از مجوز موقت این سازمان برای فعالیت اوبر در اقتصادی‌ترین شهر اروپا خبر داد.

اوبر امیدوار بود بتواند گواهی فعالیت در لندن را برای پنج سال تمدید کند، اما با انقضای مجوز قبلی، اوبر تنها دو ماه به طور موقت برای فعالیت در پایتخت انگلستان فرصت دارد.

دوسال پیش تنظیم‌کننده حمل و نقل لندن مجوز فعالیت اوبر در این شهر را به دلایل مختلف امنیتی و مجموعه‌ای از ملاحظات دولتی لغو کرد. با این حال فعالیت شرکت در فرایند درخواست مجوز ادامه یافت.

اوبر در این مدت ادعا می‌کرد به دنبال اصلاح موارد مورد نظر است. در ژوئن سال ۲۰۱۸ دادگاهی در انگلستان یک مجوز ۱۵ ماهه برای فعالیت اوبر در صورت تامین رضایت تنظیم‌کننده حمل و نقل لندن صادر کرد.

اما اعتبار کم مجوز دوباره اوبر برای کار در لندن دوباره نگاه‌ها را به این غول حمل ونقل شهری دوخته است. اکنون به نظر می‌رسد شرط‌های مورد نظر مسئولان شهر لندن برای ادامه کار اوبر هم چنان باقی است. تنظیم کننده حمل و نقل لندن می‌گوید شرایطی که برای اوبر در ۱۵ ماه گذشته تعیین شده بوده هم چنان باقی است و البته شروط جدیدی مثل اطمینان از امنیت مسافر هم وجود دارد.

اوبر در لندن بیش از ۴۰ هزار راننده و ۳.۵ میلیون مشتری دارد. این شرکت در این شهر مهم اروپایی علاوه بر ملاحظات دولتی با بخش سنتی حمل و نقل در لندن هم درگیر شده بود.

اوبر در شرایطی در چالش با مسئولان شهری لندن است که اصلی‌ترین رقیب آن یعنی لیفت به دنبال توسعه فعالیت‌های بین‌المللی است و بزرگترین تاکسی یاب اینترنتی هند، اُلای در سال گذشته میلادی اعلام کرد که تصمیم دارد خدمات خود را در کشور‌های بریتانیایی هم عرضه کند. به نظر می‌رسد اوضاع فعلا برای یادگار تراویس کالانیک در جهان استارت‌آپی خوب نیست هرچند که دارا خسروشاهی بسیاری از رویه‌های نادرست گذشته را اصلاح کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر