بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
وزیر نفت گفت: وزارت نفت، تکمیل طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی را به‌عنوان آخرین فاز نیمه‌کاره این پالایشگاه به‌زودی آغاز خواهد کرد و پس از این به سمت فشارافزایی و بالا بردن سقف تولید می‌رود.
کد خبر : ۱۹۷۸۳۹

تکمیل آخرین فاز نیمه‌کاره پالایشگاه پارس جنوبی

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه، در تشریح نشست خود با نمایندگان کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارشی درباره طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز، تکمیل طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، میدان‌های مشترک نفتی، وضع بودجه نفتی کشور در سال آینده، کارت سوخت و فرزاد بی خبر داد.

وی افزود: گزارشی درباره طرح‌های توسعه‌ای نفت و گاز در بخش بالادستی با تمرکز بر میدان‌های مشترک ارائه شد. خوشبختانه طرح‌های میدان‌های نفت و گاز باوجود تحریم‌های شدید به‌خوبی پیش می‌روند و این پیشرفت در پارس‌جنوبی بسیار مشهود است.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت، تکمیل طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی را به‌عنوان آخرین فاز نیمه‌کاره این پالایشگاه به‌زودی آغاز خواهد کرد و پس از این به سمت فشارافزایی و بالا بردن سقف تولید می‌رود. فاز ۱۴ پارس‌جنوبی نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، هرچند بقیه اقدام‌ها رو به پایان است.

زنگنه توضیح داد: آخرین وضع تولید، فروش و صادرات نیز در این نشست مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهان داشتن تصویری از وضع بودجه نفتی سال آینده کشور بودند، زیرا بحث سرمایه، موضوعی تعیین‌کننده است، البته تاکنون با کمک بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی توانستیم در مسیر توسعه صنعت نفت گام برداریم.

وزیر نفت بیان کرد: هنوز کارت سوخت ۵۰۰ هزار نفر از افراد ثبت‌نام کرده به دست‌شان نرسیده که به‌زودی این کار پایان می‌یابد، اما بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های پست معطل مانده، در واقع مردم برای دریافت به باجه‌ها مراجعه نکرده‌اند.

زنگنه گفت: ابتدا اینکه به هندی‌ها به‌طور رسمی پیغام مذاکره داده‌ایم که طبق چارچوب‌های توافق شده کار آغاز شود و علاقه‌مند به همکاری با هندی‌ها هستیم، اما اگر هندی‌ها به این همکاری تمایل نشان ندهند با شرکت‌های ایرانی کار را پیش می‌بریم، البته روش‌های تامین مالی پروژه فرزاد بی را نیز به‌دست آورده و اهداف و نحوه اجرای آن را مشخص کرده‌ایم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر