بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
مدیر مالی «قچار» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

کمبود چغندرقند، چالش امسال قندی‌ها

تعیین نرخ خرید تضمینی چغندرقند از کشاورزان سبب شده کشت چغندرقند برای کشاورزان جذابیت نداشته باشد.
کد خبر : ۱۹۷۹۲۲

کمبود چغندرقند، چالش امسال قندی ها

به گزارش بورس‌نیوز، به رغم جذابیت گروه قندی در ماه‌های گذشته، در چند هفته اخیر این گروه کمتر از سایرین مورد اقبال بازار واقع شده و این در حالی است که این گروه چندی قبل مجوز افزایش نرخ فروش شکر را گرفت و درآمد فروش شرکت‌های قندی سیر صعودی دارد.

نبی اله لطفی مدیر مالی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت قندی‌ها بیان کرد: کشت چغندرقند در سال جاری کاهش محسوسی داشته و به دلیل افزایش قیمت محصولاتی همچون گوجه فرنگی در سال قبل، بعضی چغندرکاران به کشت محصولات جایگزین روی آوردند و این اتفاق سبب شده شرکت‌های قندی با کمبود مواد اولیه مواجه باشند.

وی افزود: از سوی دیگر، تصفیه شکر خام نمی تواند خلا کمبود چغندرقند را برای تولیدکنندگان پر کند.

این فعال صنعت قندی کمبود چغندرقند را ناشی از ضعف مدیریت در حوزه کشت محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: تعیین نرخ خرید تضمینی چغندرقند از کشاورزان سبب شده کشت چغندرقند برای کشاورزان جذابیت نداشته باشد. بهبود وضعیت این صنعت در گرو عدم مداخله در قیمت گذاری چغندرقند و شکر سفید است. تداوم این روند به نفع تولیدکنندگان نخواهد بود.

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که امسال قیمت محصولات جایگزین مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی و... افزایش نداشته باشد، احتمالا باز هم کشت چغندرقند جذاب خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر