بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دوره نقاهت بانک‌ها

طی دو سال اخیر بانکی‌ها وضعیت بهتری پیدا کرده اند اما؛ تا وقتی که این بیمار از بیمارستان مرخص شود و به شرایط عادی برگردد راه زیادی مانده است.
کد خبر : ۱۹۷۹۴۴
 
راه زیاد بانکی‌ها برای برگشت به شرایط عادی
 
 
حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی با اشاره به شرایط سهم‌های بانکی به خبرنگار بورس نیوز گفت: گزارش‌های ارائه شده در این حوزه مورد به مورد متفاوت بوده اما اکثرا به سمت مثبت شدن تراز‌ها در حرکت‌ هستند.

وی ادامه داد: کاهش نرخ بهره به روش محاسبه‌ای که برای محاسبه نرخ سود سپرده اتفاق افتاد برای بانکی‌ها موثر بود و نشان می‌داد که منابع به سمت بانک‌ها روانه شده است.
 
مشکلات بانکی‌ها هنوز حل نشده 
این کارشناس سرمایه به نکته‌ای مهم در خصوص وضعیت بانکی‌ها اشاره کرد و افزود: خیلی زود است که بگوییم مشکلات این حوزه حل شده زیرا هنوز مطالبات سوخت شده و مشکوک به وصول خیلی زیادی دارشته و کماکان بنگاه‌داری می‌کنند و برای شرکت‌های زیرمجموعه خود منابع بسیاری صرف می‌کنند، اما نمی‌توانند کسب درآمد داشته باشند.

وی در ادامه از بهبود شرایط سخن گفت و افزود: طی دو سال اخیر بانکی‌ها وضعیت بهتری پیدا کرده اند اما؛ تا وقتی که این بیمار از بیمارستان مرخص شود و به شرایط عادی برگردد راه زیادی مانده است.

قاسمی در پایان رشد اخیر بانکی‌ها را به دلیل محرک تجدید ارزیابی‌ها دانست و عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد که این امر عاملی برای بهتر شدن وضعیت مالی شرکت‌ها باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«دتهران» و «فن آوا» در صدر جدول قرار گرفتند؛

معرفی قوی‌ترین و ضعیف‌ترین عملکرد هفته

مدیرعامل بیمه پاسارگاد در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دست رد به سینه «تجدید ارزیابی‌»

ارسال نظر