بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به بذل و بخشش ۳۰۰ میلیارد تومانی بانک بورسی به اخلالگران و خرید کارگزاری توسط یک هلدینگ پتروشیمی و...
کد خبر : ۱۹۷۹۴۶

بذل و بخشش ۳۰۰ میلیارد تومانی به اخلالگران / بازاری پربازده تر از بورس!

به گزارش بورس نیوز، هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری و سهامدار بخش قابل توجهی از بازار سرمایه، روز گذشته یکی از دو کارگزاری را که در تملک داشت روی میز فروش گذاشت و اهالی ساختمان ۳۸ کریم خان هم خریدند تا صاحب کارگزاری باشند. البته گویا کارگزاری واگذار شده سودی نداشته و اینکه این هلدینگ پتروشیمی در این شرایط با چه هدفی خرید کرده مشخص نیست. سال گذشته، این هلدینگ ۲۰ میلیارد تومان برای خرید کارگزاری کنار گذاشته بود؛ اما گویا قیمت های امروز بسیار بالاتر است.

 

کلنگی که فقط زمان انتخابات زده می شود

بیش از ۱۰ سال از روزی که بعضی آقایان برای کسب رای کلنگ احداث یک پتروشیمی را در یکی از شهرستان های کشور زدند می گذرد و زمین این مجموعه به محل چرای دام تبدیل شده و دریغ از یک سازه کوچک که حتی بتوان تابلوی پتروشیمی را بر آن آویخت. حالا هم دوباره بوی انتخابات آمده و دوباره بعضی ها بحث راه اندازی این پتروشیمی را علم کرده اند تا رای بیاورند. زمان لازم است تا مشخص شود شعارهای مطرح شده چقدر واقعی بوده...

 

بذل و بخشش ۳۰۰ میلیارد تومانی به اخلالگران 

یکی از بانک های دولتی که بیش از هزار میلیارد تومان زیان انباشته بر دوشش سنگینی می کند سال گذشته به راحتی ۳۰۰ میلیارد تومان وام به شرکتی داده که مدیرعاملش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در حال محاکمه است! ضرر و زیان این حاتم بخشی ها را در نهایت سهامداران نگون بخت خواهند داد و کسی هم به مدیران بانکی نمی گوید بر چه اساس چنین بذل و بخشش کردید.

 

بازاری پر بازده تر از بورس!

در حالی که مردم برای کسب سودی چندرغازی مرتبا در بازارهای مختلف می چرخند، دلالان قبر بدون پذیرش ریسک و تحمل دغدغه بازدهی های چندصد درصدی کسب می کنند. گویا مقبره های خانوادگی در بهشت زهرا به ۶ میلیارد تومان رسیده و می توان گفت بهشت زهرا بیش از هر محل دیگری برای اهالی خود بازدهی به ارمغان آورده است. دلالان به راحتی در این محل جولان می دهند و به نام هدیه، هر روز چند درصدی به قیمت های روز قبل می افزایند، بی آنکه نظارتی در کار باشد!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر