بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
میزان فروش این شرکت در سال مالی ۹۸ اندازه‌گیری شد؛

سایه افزایش نرخ محصولات بر سودآوری «شکلر»

فروشی ۱.۷۰۲ میلیارد ریالی و رشدی بیش از ۱۵۰ درصدی در مقایسه با سال مالی قبل موفق به تحقق سود خالصی ۶۵۱ میلیارد ریالی شد.
کد خبر : ۱۹۷۹۷۲

فروشی ۱.۷۰۲ میلیارد ریالی «شکلر» در سال مالی ۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش نرخ‌های فروش کلر و سود پرک داخلی و صادراتی از جمله مهمترین عوامل رشد درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ بوده است.

فروش متناسب با نرخ تورم محصولات اصلی شرکت نظیر کلر، سود پرک، آب ژاول و منوکلر در شرایطی که افزایش نرخ‌های مواد اولیه نظیر نمک (داخلی)، آلفا سلولز، آهک هیدراته و... سهم پایینی از بهای تمام شده را تشکیل می‌دهند، موجبات رشد سودآوری شرکت نیروکلر را در سال ۱۳۹۸ فراهم کرد.

فروشی ۱.۷۰۲ میلیارد ریالی «شکلر» در سال مالی ۹۸

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، رشد در حدود ۲۷۰ درصدی نرخ‌های کلر داخلی به عنوان اصلی‌ترین محصول شرکت و همچنین نرخ‌های فروش سود پرک داخلی و صادراتی که مصارف بالایی را در صنایع شیمیایی دارند، شرایط ویژه‌ای را برای شرکت نیرو کلر در سال مالی قبل رقم زده است.

در کل این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ با تحقق فروشی ۱.۷۰۲ میلیارد ریالی و رشدی بیش از ۱۵۰ درصدی در مقایسه با سال مالی قبل موفق به تحقق سود خالصی ۶۵۱ میلیارد ریالی شد که البته قیمت‌های این روز‌های سهام شرکت با توجه به سود ۱.۲۵۴ ریالی هر سهم همچنان بالا به نظر می‌رسد.

فروشی ۱.۷۰۲ میلیارد ریالی «شکلر» در سال مالی ۹۸

اشتراک گذاری :
ارسال نظر