بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد:

بورس به پتروشیمی بدهکار است

اجرای پروژه‌ها توسط شرکت‌ها پتروشیمی امری در راستای توسعه بوده اما؛ شرکت‌ها باید ارز‌های حاصل از صادرات را ابتدا در سامانه نیما عرضه کرده و سپس به عنوان متقاضی مجددا در صف استفاده از این ارز برای پروژه‌های خود قرار بگیرند. 
کد خبر : ۱۹۷۹۷۷
بورس به پتروشیمی بدهکار است
 
به گزارش بورس نیوز، جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به اهمیت مسائل مالی در حوزه پتروشیمی اشاره داشت و گفت: این امر همواره دغدغه‌ای بزرگ بوده و اتمام برخی پروژه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل روبرو شده، از سوی دیگر پروژه‌های پیش رو هم نیازمند تامین مالی هستند.
 
اعمال محدودیت بانک مرکزی برای صادرکنندگان
وی با بیان محدودیت‌های اعمال شده برای شرکت‌های صادرکننده توسط بانک مرکزی، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های توسط شرکت‌ها امریست در جهت توسعه کشور اما؛ شرکت‌ها باید ارز‌های حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه کنند و سپس به عنوان متقاضی مجددا در صف استفاده از این ارز برای پروژه‌های خود قرار بگیرند. 
 
بورس به پتروشیمی بدهکار است
ربیعی به حضور پررنگ پتروشیمی‌های سودآور در بورس اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ درصد از بازار سرمایه در اختیار شرکت‌های پتروشیمی بوده و در واقع بورس به نوعی به پتروشیمی بدهکار است. شرکت‌ها باید بتوانند از این بازار مطالبه کنند. 
 
عرضه اوراق در سال جاری 
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از نخستین عرضه هزار اوراق مبتنی بر سهام در بازار سال گذشته سخن گفت و افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز از همین طریق ۲ هزار میلیارد تومان اوراق توسط این شرکت عرضه شود.
 
 
۲۰ درصد بازار سرمایه در اختیار پتروشیمی ها/ بورس به پتروشیمی بدهکار است
 
 
روند خوب عرضه اولیه شرکت های زیرمجموعه
ربیعی به ورود دو شرکت از زیرمجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بورس اشاره کرد و گفت: عرضه اولیه شرکت‌ها می‌توانند منابع مالی خوبی کسب کنند؛ ورود دو شرکت زیرمجموعه این پتروشیمی در سال گذشته و امسال ۱۷۰۰میلیارد تومان جمع آوری منبع به همراه داشت. 

وی در خصوص ورود به بورس اظهار داشت: بورس محدود کننده است اما؛ به همان میزان می‌تواند در امورمالی یاری کننده باشد، با ورود به بورس ارزش سهام شرکت‌ها شفاف‌تر شده و بر اساس آن می‌توان در خصوص انتشار اوراق، ارائه تسهیلات و یا وثیقه اقدام کرد. 
 
مردم اعتماد کنند
ربیعی با ورود به مبحث «شرکت‌های بزرگ» و «اعتماد مردم» عنوان کرد: مردم به شرکت‌های بزرگ اعتماد داشته باشند. این امر در بورس مشخص و واضح است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند هم از محل سود انباشته و هم از محل آورده نقدی سهامداران به عنوان تامین مالی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: هلدینگ‌ها می‌توانند پروژه‌های خود را به شرکت‌های تامین کننده از لحاظ پولی و درآمدی بسپارند تا از محل درآمد خود بتوانند در طول سال تامین مالی این شرکت‌ها را برعهده بگیرند. 

وی در پایان افزود: این امر در هلدینگ خلیج فارس اجرایی شده است و حدود یک میلیادر دلار از پروژه‌های این هلدینگ به شرکت‌هایی که سود و درآمد روزانه دارند منتقل شده است
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انتقاد به سخت‌گیری "بورس"

عملکرد پتروشیمی شمالی خلیج‌فارس بررسی شد؛

تقاضای چشمگیر در صف سفارش «پارس»

ارسال نظر