بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
افزایش سود ۲۱۶ درصدی در «لبوتان»؛

وقتی آبی گرم نمی‌شود

شرکت صنعتی بوتان در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق به کسب سود خالص ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شده که این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۸۱۶۱

افزایش سود ۲۱۶ درصدی در «لبوتان»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنعتی بوتان در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق به کسب سود خالص ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شده که این سود نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سود سه ماهه اول محقق شده شرکت معادل ۱۲۸ میلیارد ریال بوده و این سود در سه ماهه دوم سال جاری به ۱۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

در جدول زیر میزان فروش، سود عملیاتی و سود خالص کسب شده شرکت در فصل‌های بهار و تابستان سال جاری به صورت مقایسه‌ای ارائه شده است.

همان گونه که مشاهده می‌شود شاهد رشد اندک فروش سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه اول هستیم.

افزایش سود ۲۱۶ درصدی در «لبوتان»

مقادیر فروش محصولات اصلی شرکت یعنی آبگرمکن و شوفاژ در ۶ ماهه نخست امسال معادل ۲۲۱ و ۱۱۵ هزار دستگاه است که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۵۵ و ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نرخ فروش متوسط هر دستگاه آبگرمکن در این دوره ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. نرخ فروش شوفاژ نیز که بخش عمده‌ای از سود عملیاتی شرکت از محل فروش این محصول به دست می‌آید در نیمه نخست امسال معادل ۳۶ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال بوده که این نرخ نیز نسبت به ۶ ماهه پارسال ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با این حال نکته قابل تامل در این گزارش حاشیه منفی سودناخالص ناشی از فروش محصول آبگرمکن بوده و این شرکت در این مدت از محل فروش این محصول مبلغ بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال زیان ناخالص را شناسایی کرده است.

در این خصوص توضیحات مدیریت شرکت در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد.

افزایش سود ۲۱۶ درصدی در «لبوتان»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه اتفاق افتاد؛

کاهش ۲۵ درصدی هزینه‌های فروش در "لبوتان"

وقتی سهامدار نگاهی به حباب و ریسک سرمایه ندارد؛

عدم همخوانی سودآوری با قیمت نماد "لبوتان"

ارسال نظر