بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
نامه دبیر انجمن کسب و کار اینترنتی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

درخواست هایی برای شرکت های خالق و دانش بنیان

بررسی های انجمن حاکی از این است که از تمام شرکت های فعال در کشور ۱۰ درصد تا ۴۰ درصد از نیروها طی یک سال گذشته از کشور خارج شده اند که با تخمین انجمن این تعداد معادل بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد فعال در این حوزه است.
کد خبر : ۱۹۸۲۷۱

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر ستاری
معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری
با سلام؛

احتراماً نظر به اقدامات شما طی سال های گذشته در خصوص رفع مشکلات کسب و کارهای اینترنتی و دانش بنیان و با توجه به مشکلات اقتصادی حال حاضر اکثر شرکت های این حوزه، به ویژه مشکلات مربوط به منابع انسانی که در چند ماه گذشته به دلیل خروج نیروهای متخصص از کشور تشدید شده است، آمار نشان میدهد متاسفانه شرکت های ایرانی توانایی حفظ این نیروها در کشور را ندارند و با هر شکل و اندازه با این موضوع دست و پنجه نرم میکنند. بررسی های انجمن حاکی از این است که از تمام شرکت های فعال در کشور ۱۰ درصد تا ۴۰ درصد از نیروها طی یک سال گذشته از کشور خارج شده اند که با تخمین انجمن این تعداد معادل بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد فعال در این حوزه است.
از این رو انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی پس از طرح این موضوع با برخی از شرکت های فعال در این حوزه و بررسی مشکلات توسعه منابع انسانی، از جنابعالی درخواست دارد تا برای رفع این مشکل موضوع معافیت مالیات بر حقوق و حق بیمه سهم کارفرما و یا کارمند به منظور ایجاد مشوق های هر چند محدود در اختیار شرکت های خالق و دانش بنیان قرار گیرد. در حال حاضر با توجه به حاد بودن مشکل مهاجرت نیروهای متخصص پیشنهاد میگردد دولت هرگونه اقدامی که میتواند شرایط مناسب برای حضور ایشان در کشور را محیا سازد در دستور کار قرار دهد.

پیشاپیش از حسن عنایت شما کمال قدردانی را دارد.

با تشکر
شایان شلیله
دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر