بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکیدکرد:

افزایش درآمد ناوگان ملی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال مالی ۹۷ تا پایان خرداد ۹۸، علیرغم کاهش عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور رشد ده درصدی در کرایه حمل را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۹۸۸۶۲

 

به گزارش بورس نیوز، معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های تابعه شستا،گفت:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هفت دهم درصد ظرفیت کانتینری جهان را در اختیار دارد.

 

کاپیتان سامان ترابی زاده که در مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت با بیان اینکه در سال رونق تولید تلاش کرده ایم با وجود فشار تحریم‌ها رضایت سهامداران را کسب کنیم و به وظیفه ملی خود عمل کنیم، تصریح کرد:

 کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال مالی ۹۷ تا پایان خرداد ۹۸، علیرغم کاهش عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور رشد ده درصدی در کرایه حمل را تجربه کرد.

 

وی با ارائه گزارش هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت به ظرفیت‌های این شرکت پرداخت و گفت:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با ظرفیت ۱۴۶ هزار TEU کانتینر رتبه چهادهم جهان را اختیار دارد و به عبارت بهتر هفت دهم درصد ظرفیت کانتینری جهان را به خود اختصاص داده است.

 ترابی زاده با بیان اینکه عمدۀ درآمد‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مربوط به دو بخش کانتینری و حمل‌ فله است، افزود:

طی سال ۹۷ موفق به حمل ۲۴ میلیون تن کالا شدیم در حالیکه سال ۹۶ و در نبود تحریم‌ها این رقم ۲۷ میلیون تن بود که نشان از افت ۱۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور است.

 

وی خاطر نشان کرد: البته این کاهش حجم عملیات به کاهش درآمد منجر نشد و با توجه به افزایش کرایه حمل، درآمد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال مالی ۹۶ از ۸۴۴ میلیون دلار به ۹۲۵ میلیون دلار افزایش یافت.

معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حجم عملیات حمل کانتینر در مدت یاد شده را ۶۳۳ هزار TEU اعلام کرد که نسبت به سال مالی ۹۶، سه هزار TEU کاهش را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه با خرید شناورهای جدید ظرفیت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ به ۱۴۶ هزار TEU افزایش یافت، گفت:

شرکت حمل کانتینر در سال ۹۷، ۶۱۱ میلیون دلار درآمد کسب کرد که نسبت به سال ۹۶ افزایش ۱۶۸ میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

ترابی زاده عملیات شرکت حمل فله را در سال مالی ۹۷، ۸۶ میلیارد تن مایل یا ۱۳ میلیون تن محموله اعلام کرد و خاطر نشان کرد:

شرکت حمل فله طی سال ۹۶، رکورد ۱۵ و سه دهم میلیون تن را در کارنامه خود ثبت کرده بود با این حال این شرکت موفق شد طی سال مالی ۹۷، ۲۶۶ میلیون دلار درآمد کسب کند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت کشتیرانی دریای خزر که عملیات حمل کالا در دریای خزر را بر عهده دارد، طی سال مالی ۹۸ با حمل دو میلیون تن کالا به درآمد ۴۴ میلیون دلار دست یافت.

معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت کشتیرانی والفجر به عنوان بازوی فراساحل و مسافری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ عمده تمرکز خود را بر فعالیت فراساحل قرارداد، تصریح کرد:

 شناور‌های شرکت کشتیرانی والفجر در مجموع ۴۴۴۴ روز کاری را به انجام رساندند که نشان از رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این بخش است.

 

وی فروش خالص گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال مالی ۹۷ را قریب به هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:

طی این مدت، سود عملیاتی ۳۶۲ میلیارد تومان، درآمد غیرعملیاتی ۲۰۵ میلیارد تومان و سود خالص ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

ترابی زاده وجه نقد حاصل از فعالیت‌های عملیاتی را ۱۴۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: جمع دارایی‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۲۴ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان و جمع بدهی‌های آن ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

 

معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌های آتی این شرکت اشاره کرد و در این باره خاطر نشان کرد:

برنامه ریزی، توسعه و مدیریت تحول سازمانی در راستای پیگیری‌های اقتصاد مقاومتی با رویکری جهادی، مولد، درون زا و برون نگر از جمله این برنامه‌هاست.

وی، توسعه کسب و کار و ارتقای بهره وری، اصلاح ساختارها، انضباط مالی و توسعه سیستم‌های کنترلی و ارتقای سلامت اداری به‌علاوه توسعه آموزش، پژوهش و توسعه فنّاوری را در دستور کار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر