بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
موضوعی که سرمایه‌گذاران نباید فراموش کنند؛

تمرکز بر سودآوری "سشرق" و جلوگیری از زیان

شرکت برای اولین بار طی چند سال اخیر از زیان انباشته خارج شده و تا پایان شهریور ماه سود انباشته شرکت به ۷۵ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۹۹۱۳۳

رشد قابل توجه سودآوری شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان شرق در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۹۲۵میلیارد و ۸۰۷میلیون ریالی شده است.

به این ترتیب شرکت برای نخستین بار طی چند سال اخیر از زیان انباشته خارج شده و تا پایان شهریور ماه سود انباشته شرکت به ۷۵میلیارد ریال رسیده است.

این در حالی است که در سال گذشته شرکت زیان انباشته بیش از ۷۵۰میلیارد ریالی را ثبت کرده همچنین سود تلفیقی کسب شده به ازای هر سهم معادل ۳۴۹ریال بوده است.

با این حال می‌بایست به این نکته نیز اشاره کرد که سود خالص کسب شده عمدتا به دلیل رشد سودغیرعملیاتی شرکت افزایش سنگینی داشته و درحالی‌که سود عملیاتی محقق شده شرکت ۴۳۶میلیارد ریال بوده، سود غیرعملیاتی ناشی از سود فروش دارایی‌های ثابت و سایر درآمد‌های غیرعملیاتی به مبلغ ۶۹۳میلیارد ریال شناسایی شده است.

با توجه به عدم تکرار این بخش از سود در سال جاری، سرمایه‌گذاران می‌بایست این موضوع را در محاسبات سودآوری سال جاری خود لحاظ کنند.

مقادیر فروش انواع سیمان شرکت در سال گذشته معادل یک میلیون و ۹۱۲ هزار تن بوده که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن افزایش در حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیش از ۹۴ درصد فروش به صورت داخلی صورت گرفته است.

رشد قابل توجه سودآوری شرکت

نرخ فروش متوسط هر تن سیمان داخلی در سال گذشته معادل یک میلیون و ۲۷۰ هزار ریال بوده و این در حالی است که نرخ فروش فعلی شرکت یک میلیون و ۷۴۸ هزار ریال بوده و این نشان از پتانسیل رشد مجدد سود عملیاتی شرکت در سال جاری را می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی فروش سهام این سیمانی؛

۵ درصد "سشرق" واگذار شد

آیا این سیمانی از خواب بیدار می‌شود!؛

«سخواف» دست به دامن «سشرق»

ارسال نظر