بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تجدید ارزیابی، اولویت اول در انتخاب سهم

سهم های گروه خودرو و لیزینگ و همچنین گروه بانکی (با اولویت سهم هایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند) با رعایت حد ضرر، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.
کد خبر : ۱۹۹۸۱۹

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران با رنگ سبز به استقبال هفته جدید رفت؛ اما آنچه بیش از همه خودنمایی می کرد، سبز خوشرنگ خودرویی ها بود. شفاف سازی «خساپا» در رابطه با تجدید ارزیابی دارایی ها، در اقبال امروز این گروه بی تاثیر نبود.

احسان خورشیدی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار بیان کرد: بعد از اصلاحی که اتفاق افتاد و خروج برخی سهامداران از سهم ها، بازار سرمایه در حال حاضر به تعادل نسبی رسیده و از حالت هیجانی فاصله گرفته و صف های فروش مداوم مشاهده نمی شود. این شرایط می تواند فرصتی باشد برای سهم های بنیادی و ارزنده بازار که در قیمت های فعلی، کف سازی کرده و مهیای رشد مجدد شوند.

وی افزود: به نظر می رسد در ۶ ماه آینده، روند صعودی هیجانی و پرشتاب قبل را نخواهیم داشت؛ اما سهم ها بر اساس کلیت بازار و گزارش های تولید و فروش و صورت های مالی دوره ای، مسیر خود را مشخص خواهند کرد. در حال حاضر، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، مهمترین بحث بازار است و سهامداران واکنش مثبتی به سهم هایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند، نشان داده اند.

خورشیدی در توصیه به سهامداران گفت: به سهامداران توصیه می شود سهم ها را بر اساس اخبار و اطلاعات و اتفاقات آینده انتخاب کنند. با توجه به عوامل بنیادی همچون قیمت کامودیتی ها و نرخ بهره بانک ها و گزارش های تولید و فروش، به نظر می رسد بازار ریزش سنگینی نخواهد داشت. اما به هرحال انتخاب سهم، سخت تر شده و سهم های بازار، رشد قیمت زیادی داشته‌اند و از کف قیمتی فاصله گرفته اند.

این فعال بازار سرمایه در مورد گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: سهم های گروه خودرو و لیزینگ و همچنین گروه بانکی (با اولویت سهم هایی که برنامه تجدید ارزیابی دارند) با رعایت حد ضرر، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. از بین سهم های سایر گروه ها نیز، بهتر است تک سهم هایی انتخاب شود که هم افزایش تولید و فروش و رشد سودآوری و هم پتانسیل تجدید ارزیابی داشته باشند. هلدینگ های بزرگی که شرکت های زیرمجموعه شان برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارند هم پتانسیل رشد دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کلاف سردرگمی که محرک رشد بازار می‌شود؛

آهنگ پیشواز تجدید ارزیابی روی خطوط ۱۶ شرکت

آیین‌نامه‌ای که به کمیسیون اقتصادی دولت رسید؛

"تجدید ارزیابی دارایی‌ها" در حیاط پاستور

ارسال نظر