بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بنزین" آتش زیر تابلو را داغ نمی‌کند

تصمیمات یک‌شبه و ایجاد جوهای روانی به اقتصاد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و این سوال مطرح است که آیا دولت تمهیداتی را اندیشیده که اوضاع به وخامت پیش نرود
کد خبر : ۲۰۰۴۴۲

محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی نرخ حامل‌های انرژی و تاثیر آن بر بازارسرمایه، اظهارکرد: تغییر نرخ سوختی که دو شب گذشته از سوی دولت اعلام شد اما؛ بعید به نظر می‌رسد که بر کلیت بورس به‌خصوص صادرات‌محورها شاهد تاثیرگذاری شدیدی باشیم.

وی ادامه داد: این تغییر نرخ، بیشتر بر نرخ‌های قیمت تمام‌شده حمل‌ونقل اثرگذار بوده و شاید شرکت‌ها تنها درصدی تغییرات را شاهد باشند اما این میزان درصد تغییرات چندان تاثیرگذار نیست.

سرافراز یزدی به میزان آثار جو روانی این موضوع اشاره‌ای داشت و گفت: تصمیمات یک‌شبه و ایجاد جوهای روانی به اقتصاد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و این سوال مطرح است که آیا دولت تمهیداتی را اندیشیده که اوضاع به وخامت پیش نرود یا اینکه تا تاثیرگذاری نرخ‌ها، به‌صورت دومینو وار به دیگر فاکتورهای اقتصادی سرایت نکند.

این کارشناس بازارسرمایه در ادامه درخصوص معافیت‌های مالیاتی نیز اظهارکرد: تاکنون از معافیت‌ها، نکات شفافی از سوی دولت به بیرون درز نکرده و باید منتظر ماند تا معافیت‌هایی از قبیل شرکت‌های صادراتی شفاف شود چراکه مباحثی همجون نرخ تسعیر ارز و ... اصلا مشخص نبوده و نمی‌توان آثار آن را پیش‌بینی کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

صادرات‌محورها در دومینوی افزایش قیمت‌ها

کارشناس بورس انرژی در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مازاد بنزین به "صادرات" می‌رسد!

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر تورم بر سهم‌های وابسته به نرخ‌های دستوری

کارشناس انرژی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

وارد کردن شوک به مردم بدون دلیل منطقی!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
بورس نیوز شما هم هر کامنتی دوست داری میزاری همه کامنتها رو بزار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱
سلام روحانی تا خیالش از حمایت.. جمع هست تو کشور همینجوری اتیش بپا میکند مثل اول انقلاب وهمکاری با فرقان ومنافقین ولایت فقیه جنان سیلی از این ریسجمهور بخورد که اسلام هرکز نخورده باشد البته اسلام اینها وکرنه اسلام باکترهست ازاین حرفها ببینید ابوالحسن روحانی جه بلائی سر ولی فقیه وحمایتش میاورد