بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
فردا نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل در دو نوبت عرضه خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۰۵۱۴

فردا  ۲۰هزار تن نفت سفید عرضه می شود

به گزارش بورس نیوز، فردا نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ بین‌الملل در دو نوبت عرضه خواهد شد. عرضه اول ۱۰ هزار تن است و در ساعت ۱۲:۳۰ انجام می‌شود و عرضه دوم نیز در ساعت ۱۳:۰۰ عرضه خواهد شد.

قیمت پایه در عرضه اول، برای هر تن نفت سفید ۵۰۰ دلار و برای عرضه دوم این قیمت ۵۰۵ دلار است. محل تحویل عرضه اول انبار نفت اصفهان و مقصد تمامی مقاصد خشکی است. حداقل مقدار خرید ۵۰۰ تن و ضریبی از آن است. محل تحویل عرضه دوم انبارنفت شازند اراک است.

تسویه به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد. واریز ۱۰ درصد پیش‌پرداخت که ۳۰ دقیقه قبل از شروع عرضه الزامی است. نرخ تسعیر ارز بر اساس میانگین نرخ‌های خرید و فروش نقدی دلار در سامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دو روز کاری قبل از عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ‌های خرید و فروش روزانه اسکناس دلار در سامانه مذکور یک روز کاری قبل از عرضه جهت محاسبه کارمزد‌ها و ارزش معامله قرار خواهد گرفت.

همچنین فردا ۱۵۰۰ تن گاز مایع پالایش نفت لاوان نیز در بورس انرژی عرضه خواهد شد که هر لیتر آن ۵۰ دلار و نوع معامله کشف پریمیوم است. محل تحویل از انبار نفت لاوان به مقاصد دریایی خواهد بود.

تسویه به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد. نرخ تسعیر ارز بر اساس میانگین نرخ‌های خرید و فروش نقدی دلار در سامانه نظارت ارز (سنا) متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دو روز کاری قبل از روز عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ‌های خرید و فروش نقدی دلار در سامانه مذکور در روز عرضه جهت محاسبه کارمزد‌ها قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر