بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
وزیر اقتصاد گفت: نفت می‌تواند ما را گرفتار خواب خرگوشی کند و اقتصاد و بودجه ما مبتنی بر نفت باشد، باید حسرت بخوریم که تمام اقتصاد مبتنی بر این بخش است؛ سرمایه انسانی و برخورداری از جوانان متخصص باهوش یکی از مهمترین ثروت‌های ایران است که باید از آن‌ها برای رشد کشور استفاده شود.
کد خبر : ۲۰۰۷۰۴

نفت می‌تواند ما را گرفتار خواب خرگوشی کند

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند درخصوص برنامه وزارت اقتصاد در حوزه اقتصاد هوشمند اظهار کرد: زمانی که وزارت اقتصاد به موضوع اقتصاد هوشمند ورود کرد، برخی با دلسوزی تاکید داشتند این موضوع آرمانی بوده و وزارت اقتصاد نباید به موضوعات این چنینی وارد شود، اما بنده اعتقاد داشتم که در این عرصه خیلی زود، دیر می‌شود و باید در این بخش وارد می‌شدیم تا آرمان‌ها و اهداف را به برنامه‌هایی عملیاتی تبدیل کنیم.

وی افزود: امروزه در معرض انتخاب نیستیم و باید گام برداریم؛ باتوجه به شرایط موجود کشورمان با قدمت و تاریخی دیرینه و برخورداری از ثروت‌هایی مثل نفت باید بهتر از امروز باشد و نباید در خواب خرگوشی منتظر آینده بهتری بدون اقدامات نوین و جدی باشیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: نفت می‌تواند ما را گرفتار خواب خرگوشی کند و اقتصاد و بودجه ما مبتنی بر نفت باشد، باید حسرت بخوریم که تمام اقتصاد مبتنی بر این بخش است؛ سرمایه انسانی و برخورداری از جوانان متخصص باهوش یکی از مهمترین ثروت‌های ایران است که باید از آن‌ها برای رشد کشور استفاده شود.

دژپسند تاکید کرد: دشمن می‌خواست تا با تمام توان دست به اقدام‌هایی زده و مانع از برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شود. دشمن در این راستا از هیچ اقدام حتی برخلاف روبه‌های بین‌المللی دریغ نکرد و با اعمال تحریم‌های یکجانبه در زمینه واردات و صدور کالا و خدمات از ایران، باعث شد تا شدیدترین محدودیت‌های اقتصادی شکل بگیرد و مشکلات فراوانی را برای نظام اقتصادی و پولی ما ایجاد شود.

وی در این باره که شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد ۸۴۰ هزار شغل در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: یک ریال استقراض در سال گذشته از بانک مرکزی انجام نشده، صادرات غیرنفتی حدود ۱۱ درصد رشد داشته و واردات کالا‌های اساسی تا ۳ سال ذخیره شده و ۲۰ درصد افزایش یافته است. همه این‌ها نشان دهنده این است که دیگر ایران به راحتی قابل تهدید و ضربه خوردن نیست.

وزیر اقتصاد گفت: باید از آنچه که داریم با بهره‌وری بالا استفاده کنیم تا در خلق منابع به روندی پویا برسیم و بتوانیم منابع حاصله از روش‌های نوین را به درستی استفاده کنیم که این موضوع نتیجه فناوری‌های جدید است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر