بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نقطه احتیاط‌آمیز "بورس"

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: "بورس" هرگاه به نقطه احتیاط‌آمیز نزدیک و چاشنی مانند افت حجم معاملات نیز به آن اضافه شده، "بازارسرمایه" به سختی تحت‌تاثیر اتفاقات مثبت قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۰۰۸۹۲

نقطه احتیاط‌آمیز

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفتگو با بورس‌نیوز درخصوص تاثیرگذاری گزارش‌های ۹ماهه بر روند بازار، اظهارکرد: امتیاز‌های و رویکرد‌های مثبت شرکت‌ها به‌همراه تغییر و تحولات قابل پیش‌بینی در جهت بهبود وضعیت عملیاتی شرکت یا چشم‌انداز شرکت‌ها قطعا در ادامه مسیر سرمایه‌گذار برای ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که هرگاه، "بورس" به نقطه احتیاط‌آمیز یا همان نقطه قابل‌تامل برای سرمایه‌گذاران نزدیک شود و چاشنی مانند افت حجم معاملات به آن اضافه شود، "بازارسرمایه" به سختی تحت‌تاثیر اتفاقات مثبت قرار می‌گیرد و حتی این قضیه به‌صورت عکس نیز در جریان است و بازار هر گاه در رنج مثبت نیز قرار دارد کمتر تحت‌تاثر اطلاعات منتفی قرار می‌گیرد.

کارشناس بازارسرمایه افزود: هم‌اکنون بازارسرمایه به هر دلیلی، ارزش مناسب ۶ ماهه نخست سال را رد کرده و الان دوره بازبینی بوده و حتی می‌توان گفت آن بخش از اطلاعاتی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند نیز بعضا با شفاف‌سازی‌ها رابطه‌ای معکوس دارد؛ شرکت‌های پالایشی، فولادی و ... که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بوده که پتانسیل بالایی دارند، پس از افشای اطلاعات تمام پازل‌های چیده شده بر اساس پیش‌بینی‌ها، به صورت عکس در می‌آید.

وی اضافه کرد: گا‌ها حتی شرکت‌های با راندمان بالا و سهم‌های ارزنده نیز مناسب‌تر پیش‌بینی‌ها بودند، اما بازار روی آن‌ها چندان حساس نشد.

آقابزرگی درخصوص نقش صندوق‌هایی مانند توسعه بازار نیز گفت: صندوق‌هایی که به‌منظور حمایت از بازار راه‌اندازی می‌شوند، مادامی که یک‌سویه باشد، توانایی اجرای اقدامات خاصی در بازار را ندارد و شاید اثرگذار نامحسوس چند روزه‌ای را داشته باشد، اما باید در کنار صندوق، دیگر نهاد‌های مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز دست به کار شوند.

مدرعامل کارگزاری بانک دی در پایان خاطرنشان کرد: چناچه مقام ناظر می‌خواهد کنترلی در بازار داشته باشد و به روش‌های توصیه‌ای سمت‌وسویی مانند ممانعت از فروش، ترغیب به خرید می‌خواهند داشته باشند، تجربه گذشته نشان داده که چنین اقداماتی آثار منفی‌تری برجای می‌گذارد و این روش، دغدغه‌ها را دو چندان می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

پتانسیل‌های «فولاد» برای لمس قیمت بالاتر

رئیس‌کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"بیمه" آمادگی پوشش نوسان "بورس" را ندارد

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق خبرداد:

رشد ۴۸درصدی ارایه به موقع اطلاعات در بورس

در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

پشت چشم نازک‌کردن دارویی‌ها

ارسال نظر