بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
گزارش عملکرد روزانه بازار سرمایه؛

واکسن بورس برای جلوگیری از افت ارزش پول

واکنش بازار سرمایه به این امر مثبت و در خور توجه بود چرا که امروز، بازاری سبز و یکپارچه مثبت، و رو به جلو داشتیم و بدیهی است که فعالان بازار، بسی هوشیارتر و خردمندتر از آن اند که از قافله یاد شده عقب بمانند و اندوخته یک عمر زندگی شان( سرمایه و پس اندازهایشان)، به آب رود!.
کد خبر : ۲۰۱۲۹۲

واکسن بورس برای جلوگیری از افت ارزش پول

به گزارش بورس نیوز، با افزایش ۱۰۰۰ تومانی نرخ دلار در بازار و تثبیت آن در سطوح ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومانی (در حالیکه نزدیک به ۵ ماه در محدوده ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومانی حبس شده بود)، شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت کلیه کالا‌ها و خدمات در کشور (به جز کالا‌هایی که نیاز به مجوز دولت برای افزایش قیمت دارند)، هستیم. شوربختانه، دیر زمانی است که اقتصاد کشور دلاریزه شده است؛ لذا از امروز شاهد اثرات افزایش نرخ ارز در بازار سرمایه نیز بودیم و طیف وسیعی از مردم و سرمایه گذاران، برای حفظ ارزش پس انداز‌ها (پول های) خویش، به بازار سهام نیز روی آورده اند تا از آفت بزرگ و مهیبِ افت ارزش پول ملی، در امان باشند.

البته این افت ده درصدی ارزش ریال، هنوز به بازار مسکن تسری نیافته و احتمال نیز نمی‌رود به بخش مسکن سرایت یابد. ولی کلیه بازار‌های مالی و فضای کسب و کار را تحت تأثیر قرار داده است؛ لذا به عموم فعالان بازار توصیه می‌کنیم تا دیر نشده، نقدینگی خویش را به برگه سهام تبدیل نمایند تا لااقل دود افت ارزش پول ملی، به چشمان شما نرود!

خوشبختانه واکنش بازار سرمایه به این امر مثبت و در خور توجه بود چرا که امروز، بازاری سبز و یکپارچه مثبت، و رو به جلو داشتیم و بدیهی است که فعالان بازار، بسی هوشیارتر و خردمندتر از آن اند که از قافله یاد شده عقب بمانند و اندوخته یک عمر زندگی شان (سرمایه و پس اندازهایشان)، به آب رود!

و، اما اگر تا کنون وارد بازار نشده اید و هنوز در شک و تردید بسر می‌برید، بدانید که هر روز تأخیر در تبدیل نقدینگی و سرمایه زندگی تان ... به اشکال مختلف دارایی‌های سرمایه‌ای (نظیر اوراق سهام)، تاوانی سنگین برای شما بهمراه خواهد داشت و روزی حسرت قیمت‌های نازل فعلی در بازار را خواهید خورد.

کارنامه بازار امروز

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد قیمت‌ها در نمادهایی، چون «رانفور»، «حکشتی»، «همراه» و «فارس»، با رشد ۲۷۰۳ واحدی روبرو شد. بازار امروز با رشد قابل توجه در اکثر نماد‌ها و گروه‌ها آغاز کرد و شاهد برتری نسبی طرف تقاضا نسبت به عرضه‌ها بودیم. سهام کوچک و پروژه سازی شده! همچنان در کانون توجه بازار بودند و عده‌ای با حمایت‌های کاذب و دستکاری قیمتها، سعی در ادامه روند و سیکل معیوب فعلی داشتند.

آخرین وضعیت بازار امروز

شاخص کل ۳۰۸,۴۷۷ واحد / میزان تغییر ۲۷۰۳ واحد مثبت / ارزش بازار ۱۱,۲۵۶,۳۲۲ میلیارد ریال/ ارزش معاملات ۱۵,۱۹۰ میلیارد ریال/ حجم معاملات ۲.۹۸۹ میلیارد سهم

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص

رانفور ۱۷۶ واحد مثبت/ خودرو ۱۵۸ واحد مثبت/ حکشتی ۱۴۱ واحد مثبت/ شبندر ۱۰۳ واحد منفی/ همراه ۱۰۲ واحد مثبت/ خساپا ۹۱ واحد مثبت/ دعبید ۸۶ واحد مثبت.

بیشترین حجم معاملات

 ونوین ۴۸۹.۶ میلیون سهم/ وتجارت ۳۳۲ میلیون سهم/ ذوب ۱۸۹.۷ میلیون سهم/ وبصادر ۱۳۸.۸ میلیون سهم/ خساپا ۱۱۵.۲ میلیون سهم

حافظ عزیزی نقش _مدیر گروه تحلیل و مطالعات بازار کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر