بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معرفی صنایعی که از بودجه۹۹ منتفع می‌شوند

صنایع انرژی بر مانند فولاد و سیمان در معرض ریسک قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه افزایش نرخ گازوییل هم هزینه های حمل ونقل را افزایش می دهد و این موضوع هم می تواند چالشی برای سیمانی ها باشد.
کد خبر : ۲۰۱۵۵۹

به گزارش بورس نیوز بازار سرمایه امروز هم سبز بود و با پرش ۱۵۸۶ پله ای، شاخص کل در پایان هفته اول آذر خود را به ارتفاع ۳۱۱ هزار و ۲۳۰ واحدی رساند. این در حالی است که در چند روز اخیر شاهد افزایش نرخ ارز، محصولات فولادی، قطعات خودرو، محصولات غذایی و کرایه های حمل بوده ایم. اگرچه دولت اعلام کرده بعد از افزایش نرخ بنزین در سال جاری هیچ چیز دیگری گران نخواهد شد؛ اما همه چشم ها به بهارستان دوخته شده و منتظر ارایه لایحه بودجه دولت به مجلس و تعیین تکلیف بودجه بخش های مختلف و نرخ حامل های انرژی و... هستیم. مشخص شدن جزییات لایحه بودجه حتما آثاری بر بازار سرمایه ما خواهد داشت.

محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر لایحه بودجه بر بازار سرمایه بیان کرد: چند نکته در مورد لایحه بودجه سال آینده، حایز اهمیت خواهد بود. نکته اول نرخ ارزی است که دولت در لایحه بودجه در نظر گرفته است. این نرخ ارز برای تعیین میزان شارژ پایه پولی و نرخ ارزاق اساسی و نرخ دارو و... اهمیت دارد. نکته دوم، نرخ حامل های انرژی است؛ به نظر می رسد دولت سال آینده چاره ای جز اصلاح نرخ حامل های انرژی ندارد و با فرض اصلاح نرخ حامل های انرژی، صنایع انرژی بر مانند فولاد و سیمان در معرض ریسک قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه افزایش نرخ گازوییل هم هزینه های حمل ونقل را افزایش می دهد و این موضوع هم می تواند چالشی برای سیمانی ها باشد.

وی افزود: صنایعی هم هستند که احتمالا تحت تاثیر لایحه بودجه سال آینده، رشد می کنند. صنایع تولیدکننده برق، و همچنین صنایعی که مشمول دریافت ارز دولتی هستند و در صورت حذف ارز دولتی، حاشیه سود ریالی شان افزایش می یابد، پتانسیل رشد خواهند داشت. تولیدکنندگان روغن نباتی و داروسازان از جمله دریافت کنندگان ارز دولتی هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

یک ریسک در کمین بازار

مناقصه‌ای از سوی سیمان‌ساز جاده قزوین اعلام شد؛

"سابیک" و واگذاری ساخت دیوارهای پیش‌ساخته

ارسال نظر