بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
نگاهی به عملکرد این پتروشیمی در آبان‌ماه؛

"مبین" و درآمدزایی ۹۸۸میلیارد تومانی

این پتروشیمی توانست مجموع فروش ۸ ماهه خود را به ۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان برساند.
کد خبر : ۲۰۱۵۸۸

به گزارش بورس‌نیوز، پتروشیمی مبین درحالی گزارش فعالیت آبان‌ماه خود را منتشر کرد که در آخرین گزارش با ۳۲ درصد افزایش، ۱،۰۵۸ریال برای سهامداران خود سودسازی کرده بود.

بر پایه این گزارش، "مبین" آبان‌ماه را با میزان فروش حدود ۹۸۸ میلیارد تومانی به ثبت رساند و این درحالی است که مجموع فروش ۸ ماهه این شرکت، به ۵ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان بالغ شده است.

میانگین درآمد شرکت در ۷ ماهه گذشته ۶۹۸۳ میلیارد ریال بوده و طبق پیش‌بینی‌ها رقم ضعیفی برآورد نمی‌شود.

اما توضیحات همیشگی مبین از این قرار است:

۱-با توجه به ابلاغ دستورالعمل تنظیمی قیمت سرویس‌های جانبی به شرح مصوبه سیصد و هشتاد و دو در تیرماه ۹۸ برای سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ازجانب شورای رقابت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت مذکور در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۳۹۸ نرخ‌های سال ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد.

این شرکت پیگیر اخذ نرخ‌های سال ۱۳۹۸ میباشد لیکن بدلیل عدم وصول ابلاغیه مذکور محاسبات براساس فرمول برای سال ۱۳۹۸ در ۶ ماهه اول سال اعمال شده و اصلاح نرخ فروش سه ماهه سوم در صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ اعمال خواهد شد.

البته محاسبات صورتحساب‌های ارسالی به شرکت‌های مصرف کننده برای سال ۱۳۹۸ کماکان براساس موافقتنامه نرخ‌های سال ۱۳۹۴ بوده است و براساس قرارداد ۲۵ ساله با شرکت‌های مصرف کننده سرویس‌های جانبی، نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ملاک عمل در صورتحساب‌های فروش شرکت پتروشیمی مبین قرار می‌گیرد.

نرخ تسعیر مذکور بر مبنای متوسط نرخ معاملاتی ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما که توسط انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی هر ماهه به شرکت ابلاغ می‌گردد لحاظ شده است اصلاحات جدول مذکور مربوط به اختلاف نرخ دلار اعلامی انجمن صنفی پتروشیمی و سامانه نیما است.

2- اصلاحات گاز مربوط به نرخ گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و پردیس بوده که تاثیری بر سود و زیان مبین ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر