بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در گفتگو با بورس نیوز:

نشانه‌ای برای سهامداران "بازارپایه"

قانون بازار حکم می‌کند در صورت عدم ارائه به موقع گزارش‌ها و اطلاعات، پرونده انضباطی و قضایی برای شرکت‌های متخلف تشکیل شده و در ادامه احضار به دادگاه را نیز رقم خواهد زد.
کد خبر : ۲۰۱۶۰۹
نشانه‌ای برای سهامداران
حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در خصوص شفاف سازی و گزارش‌های بازار پایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: تکالیف شرکت‌ها در ارتباط با انتشار اطلاعات و دوره‌های گزارش گری مساوی است.

وی ادامه داد: این امر در رابطه با شرکت‌های ثبت شده مانند شرکت‌های پذیرفته شده بوده و طی دوران گزارش گری موظف به انتشار اطلاعات هستند اما؛ در بازار پایه برخی شرکت‌ها نسبت به ارائه اطلاعات و دیگر بازار‌ها با تاخیر بیشتری عمل می‌کنند که چنین اقدامی از سوی شرکت‌ها، دلیلی بر افتادن در بازار پایه و لغو پذیرش آنهاست چرا که استاندارد‌های گزارش گری را رعایت نکرده اند. 

امیری خاصیت این بازار را ریسک بیشتر عنوان کرد و افزود: این بازار به لحاظ مکانیزم اطلاع رسانی عملکرد ضعیف‌تر است، اما مکانیزم‌های کنترلی سازمان برای این شرکت‌ها در مقایسه با دیگر شرکت‌های پذیرفته شده تفاوتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این شرایط اگر ناشری در ارائه به موقع اطلاعات کوتاهی کند بر حسب آن پرونده انضباطی یا قضایی تشکیل خواهد شد اما؛ نماد شرکت بسته نخواهد شد، البته شرکت‌های حاضر در بازار اصلی، در شرایط مشابه و عدم ارائه اطلاعات لازم، با توقف طولانی مدت نماد مواجه خواهند شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها با بیان دستور العمل جدید از کوتاه شدن دوره‌های توقف نماد سخن گفت و افزود: تاخیر در ارائه اطلاعات یا عدم این کار، عاملی در جهت جابجایی تابلوی شرکت‌ها خواهد بود که درواقع یک نشانه برای سهامدار است تا درخواست رعایت استاندارد‌های مدیریتی را به شرکتی که دارای سهم آن هستند، تاکید کنند تا این وقفه در ارائه اطلاعات کاهش یابد.
 
امیری در پایان با اشاره به موضوع سواستفاده و تاخیر در انجام امور عنوان کرد: قانون بازار حکم می‌کند در صورت پیش آمد این مسائل پرونده انضباطی تشکیل شده و عدم ارائه اطلاعات نیز ایجاد پرونده قضایی و احضار به دادگاه را رقم خواهد زد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
"شکف" و ادامه نگران‌کننده معامله شرکت‌هایی ورشکسته در بازار پایه؛

تعریف جدید حباب از این حباب‌ساز

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"خرید دارایی" بی‌راهه سهامداران

ارسال نظر