بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
با رشد ۵۰۵۴ واحدی شاخص‌کل؛

استارت سبز "بورس"

بازار امروز را نیز بازاری کم‌حجم به مانند روز‌های گذشته پیش‌بینی می‌کنیم و شاید عرضه‌های سنگین‌تر در نماد‌های حبابی و بی‌کیفیت از مهم‌ترین رخداد‌های بازار امروز باشد.
کد خبر : ۲۰۲۳۶۸

استارت سبز

به گزارش بورس‌نیوز، آنچه از مهم‌ترین چالش‌های جدی بازار سرمایه در هفته اخیر و سال آتی خواهد بود نزدیک شدن به تاریخ تسلیم بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس در هفته آتی و شروع گمانه‌زنی‌ها در این خصوص و تاثیرات با اهمیت بر سودآوری شرکت‌های تولیدی فعال در بازار بورس است.

اخذ مالیات از خام فروشان صادرات‌محور (شرکت‌های فلزاتی، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، معدنی‌ها و ...)، عدم اعطای معافیت‌های مالیاتی تشویقی به شرکت‌ها بر اساس مناطق (استفاده از معافیت‌های مالیاتی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نظیر پتروشیمی‌ها و برخی شرکت‌های تولیدکننده در صنایع لاستیک‌سازی و ...)، افزایش قطعی و چشمگیر نرخ خوراک و گاز مصرفی شرکت‌های تولیدی (فلزاتی ها، پتروشیمی ها، سیمانی‌ها و.) و ...، شاید تنها بخشی از گمانه زنی‌های بودجه تقدیمی دولت و تاثیر بر شرکت‌های فعال در بازار بورس برای سال آینده باشد.

بازار امروز را نیز بازاری کم‌حجم به مانند روز‌های گذشته پیش‌بینی می‌کنیم و شاید عرضه‌های سنگین‌تر در نماد‌های حبابی و بی‌کیفیت از مهم‌ترین رخداد‌های بازار امروز باشد.

بر اساس همین گزارش، باید نگاهی به بازار امروز انداخت که شاخص با استارت قوی معاملات خود را آغاز کرد.

شاخص کل با رشد ۵۰۵۴ واحدی شروع خوبی را داشته و به ۳۲۷ هزار ۵۸۱ واحدی رسیده است.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۱۸۸۸ واحدی توانست به ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ واحدی را فتح کرد.

نماد‌هایی همچون "فولاد" با افزایش ۷۴۳ واحدی، "فملی" با افزایش ۵۸۰ واحدی، "رمپنا" با افزایش ۳۹۴ واحدی، "فخوز" با افزایش ۱۷۲ واحدی، "شپنا" با افزایش ۱۵۹ واحدی، "وبملت" با افزایش ۱۴۶ واحدی، "حکشتی"با افزایش ۱۴۱ واحدی سبزپوش‌های تاثیرگذار بر شاخص هستند.

لازم به ذکر است که ارزش نقدی بازار به ۵۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

میانه بازار

با نگاهی به ساعات میانی امروز بورس تهران، شاخص‌کل با ۵۲۹۴ واحد کماکان به سبزپوشی خود ادامه داد و شاخص‌کل در پله ۳۲۷ هزار و ۸۲۲ واحد ایستاده است.

تا این لحظه، ارش معاملات امروز بورس تهران به یک هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که ارزش نقدی بازار، یک هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان بالغ می‌شود.

نمادهایی همچون "فولاد" با افزایش ۷۱۸ واحدی، "فملی" با افزایش ۵۹۷ واحدی، "رمپنا" با افزایش ۳۹۶ واحدی، "فخوز" با افزایش ۲۰۰ واحدی، "فخاس" با افزایش ۱۷۳ واحدی، "کچاد" با افزایش ۱۴۳ واحدی، "وامید" با افزایش ۱۳۹ واحدی جزو سبزپوش‌ها و تاثیرگذارهای شاخص به چشم می‌آیند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بهار در خزان بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلار ۱۱هزارتومانی بودجه!

نگاهی به وضعیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛

بی مهری بازار به سهمی ارزنده

ارسال نظر