بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
افزایش زیان در گزارش حسابرسی شده؛

حسابرس به زیان "تکنو" رحم نکرد

کاهش فروش خالص شرکت در کنار حاشیه سود ناخالص ناامیدکننده، منجر به شناسایی زیان ناخالص ۷.۶ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شده است.
کد خبر : ۲۰۲۷۹۱

حسابرس هم به زیان

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که قیمت‌های هر سهم شرکت مهندسی تکنوکار در این روز‌ها به بیش از ۸۴۰۰ ریال نیز رسیده گزارش ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت هم نشان از تعدیل منفی مجدد سودآوری این شرکت حتی نسبت به گزارش حسابرسی نشده دارد.

همانگونه که انتظار می‌رفت، پس از تحقق زیانی ۹ ریالی به ازای هر سهم در پایان سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸، سهامداران شرکت تکنوتار بار دیگر شاهد عملکرد ناامیدکننده و ضعیفی از این شرکت در سه ماهه دوم و مجموع ۶ ماهه نخست سال مالی جاری بودند.

کاهش تعدادی و مبلغی خالص فروش داخلی محصولات با اهمیت شرکت نظیر دیسپنسر و جایگاه‌های سیار در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و تغییرات منفی فروش این محصولات از اصلی‌ترین دلایل زیاندهی این شرکت بود.

همانگونه که در جدول نیز ملاحظه می‌شود، کاهش فروش خالص شرکت در کنار حاشیه سود ناخالص ناامیدکننده، منجر به شناسایی زیان ناخالص ۷.۶ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شده است. تفاوت زیان خالص این شرکت در گزارش حسابرسی شده و نشده شرکت نیز بابت افزایش بیش از ۸ میلیارد ریالی بهای تمام شده در گزارش حسابرسی شده بود که منجر به افزایش زیان ۵۶ ریالی به ازای هر سهم به ۹۰ ریال شده است.

حسابرس هم به زیان

بی شک یکی از دیگر نکات قابل توجه این شرکت وارداتی بودن بیش از ۴۰ درصد مواد اولیه مصرفی بوده که در سال‌های گذشته عمدتا از کشور‌های چین و ترکیه خریداری شده و ظاهرا این موضوع با توجه به محدودیت‌های ارزی و شروع تحریم‌ها علیه ایران، از جمله عوامل موثر در عملکرد ۶ ماهه این شرکت است.

حسابرس هم به زیان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۴۸۰ میلیارد تومان ارزش شرکتی با درآمدی ۵۷۵ میلیون تومانی؛

درآمد "تکنو" کمتر از مغازه ابزار فروشی

آیا تحقق سودی ۲ریالی به ازای هر سهم، خوشایند سهامدار است؛

"تکنو" و تحقق ۴۸ میلیون تومان سود از شرکتی با ارزش ۴۹۳ میلیارد تومانی!

ارسال نظر