بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
رئیس‌جمهوری گفت: مصرف بنزین در هفته‌های اخیر به‌طور میانگین ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافته و خبر خوشی برای مردم و به معنای خودکفایی است و نشان می‌دهد می‌توانیم صادرات بنزین را افزایش دهیم.
کد خبر : ۲۰۲۸۸۸

کاهش مصرف بنزین امکان صادرات را افزایش می‌دهد

به گزارش بورس نیوز، حسن روحانی، امروز در نشست هیات دولت با اشاره به اینکه در آغاز دولت دوازدهم دو تعهد اساسی به مردم دادم که روی آن‌ها بیش از دیگر موارد تلاش و ایستادگی کرده‌ایم، گفت: همسو با تحقق وعده اشتغال، تقویت تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار جدی قرار گرفته و برای جذب سرمایه در این زمینه اقدام‌های بزرگی انجام شده تا امروز به وعده خود در این زمینه وفادار بوده‌ایم.

وی افزود: در این ایام موفق شدیم با اصلاح قیمت بنزین کمک جدیدی برای اقشار کم‌درآمد و متوسط به پایین داشته باشیم، البته در این باره قصد داشتیم کارت اعتباری بدهیم تا مردم اجناس ایرانی خریداری کنند، اما از آنجا که اجرای آن با دشواری‌هایی همراه بود، به تاخیر انداختیم و فعلا کمک نقدی به حساب مردم واریز می‌شود.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه کمک‌های معیشتی دولت به مردم همسو با اصلاح قیمت بنزین همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: مردم نسبت به تبلیغات هدف‌دار که در این زمینه انجام می‌شود، مبنی بر اینکه دولت برای یک تا دو ماه کمک‌های نقدی را ادامه می‌دهد و سپس آن را قطع خواهد کرد، توجه نداشته باشند و این صحیح نیست. مطمئن باشند که از طرف دولت این پوشش حمایتی همچنان انجام خواهد گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: تمام مبلغی که از محل اصلاح قیمت بنزین به دست می‌آید که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است به خود مردم برگردانده می‌شود و این سبب خوشحالی است.

وی رسانه ملی، روزنامه‌ها و فضای حقیقی و مجازی را به انعکاس واقعیت‌ها توصیه کرد و گفت: البته زندگی مردم با دشواری روبه‌رو بوده و این به دلیل فشار‌های فوق‌العاده‌ای است که دشمنان اعمال می‌کنند و در این ایام بدترین فشار‌ها و تحریم را بر ملت ایران تحمیل کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: تصریح کرد: بدون شک کاهش درآمد‌های دولت، ایجاد مشکلات در مسیر روابط بانکی و صادرات نفت و کالاها، زندگی مردم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین مردم باید بدانند تا زمانی که تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، این مشکلات هم هست و باید برای غلبه بر آن، تلاش کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت حتی یک لحظه از بر هم زدن نقشه دشمن و تحریم‌ها غافل نبوده، گفت: باید یا تحریم‌ها را دور بزنیم یا دشمنان را وادار کنیم توبه کنند و دولت مصمم است هم با تقویت تولید داخلی و هم از طرق مختلف از جمله مذاکره این توطئه را در هم بشکند و در این راستا دولت در چارچوب خطوط قرمز نظام حرکت کرده و از آن عبور نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ چیزی از مردم مخفی بماند و باید هر کاری که انجام می‌شود برای مردم توضیح داده شود، بیان کرد: اگر مشکل تحریم داریم باید خیلی صریح ابعاد آن برای مردم شرح داده شود و دروغ نگوییم که همه چیز گل و بلبل است و باید واقعیت‌ها را هر آنچه است و هرچه درست است، به مردم بگوییم.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر تصمیمی گرفته شده و هر سه قوه آن را پذیرفته‌اند، صراحتا بگوییم که همه نسبت به این تصمیم یکی بودیم. البته ممکن است کسی مطرح کند که با شیوه بهتری نیز امکان اجرای این تصمیم (طرح اصلاح قیمت بنزین) وجود داشت و این هیچ اشکالی ندارد.

روحانی گفت: دولت به وعده‌هایی که به مردم در زمینه‌های مختلف از جمله آزادی مردم، فضای مجازی، علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، خودکفایی در زمینه کشاورزی و انرژی، توسعه رفاه مردم و افزایش خطوط ریلی داده است در حد توان عمل کرده و چنانچه تحریم نبود و شرایط سال‌های ۹۵ و ۹۶ وجود داشت، بی‌تردید، سرعت اقدام‌های دولت نیز بیشتر بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر