بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
بهبود تراز عملیات بانکی در دوره ۹ماهه سال جاری ثبت شد؛

رشد ۱۳۵درصدی "وسینا" سود پرداختی به سپرده‌گذاران

رقم مازاد سود تسهیلات کسب شده این بانک نسبت به سود پرداختی به سپرده گذاران با بیش از ۱۳۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۰۴۲۱۹

رشد ۱۳۵درصدی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بانک سینا در دوره ۹ ماهه سال جاری موفق به کسب درآمد بیش از ۱۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد ریالی از محل تسهیلات ارائه شده شده است.

این درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی را داشته اما؛ با این حال و در بخش هزینه سود سپرده‌های بانکی همانند دیگر بانک‌هایی که با افت مواجه شدند، تنها شاهد کاهش بیش از ۲ درصدی سود پرداختی به سپرده‌گذاران هستیم.

بر اساس این گزارش، در حالی که سود سپرده پرداختی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۵ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال رسیده بود، این مبلغ در دوره ۹ ماهه امسال با کاهش ۲.۵ درصدی به ۱۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال رسیده است.

به این ترتیب شاهد رشد تراز مثبت عملیات بانکداری این بانک هستیم؛ رقم مازاد سود تسهیلات کسب شده این بانک نسبت به سود پرداختی به سپرده گذاران با بیش از ۱۳۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال رسیده است.

از عوامل اصلی این رشد می‌توان به بهبود انضباط مالی بانک‌ها در پرداخت سود سپرده‌گذاران و به ویژه کاهش نرخ سود سپرده‌های کوتاه مدت از حالت روز شمار به ماه شمار و رعایت بیشتر بانک‌ها در ارائه سقف سود‌های تعیین شده به سپرده‌گذاران اشاره کرد.

در نمودار زیر روند کسب سود تسهیلات و همچنین سود سپرده‌های پرداختی بانک را مشاهده می‌شود همچنین در این نمودار روند ایجاد مازاد یا کسری سود تسهیلات به سود سپرده‌ها ارائه شده است.

رشد ۱۳۵درصدی

با این حال در آذرماه سال جاری، مبلغ سود سپرده‌ها بیشتر از سود تسهیلات کسب شده بوده است.

بر پایه این گزارش، در ماه‌های دیگر سال جاری و به جز در خرداد ماه شاهد مثبت بودن روند سود تسهیلات به سود سپرده‌های بانکی بوده ایم.

در دو جدول زیر روند کسب درآمد تسهیلات و سود سپرده پرداختی در آذر ماه و همچنین در دوره ۹ ماهه تجمیعی سال جاری هستیم.

رشد ۱۳۵درصدی

رشد ۱۳۵درصدی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر