بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد:

برچسب صادراتی بر محصولات "هرمز"

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در حال حاضر ۵۳درصد محصولات این شرکت فولادی صادراتی بوده که در این بخش ۷۰درصد رشد درآمد به ثبت رسیده است.
کد خبر : ۲۰۵۱۴۹

مدیرعامل فولاد هرمزگان

به گزارش بورس نیوز، فرزاد ارزانی بیرگانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در فضای تحریمی سال۹۸ در بخش صادرات، این شرکت موفق به ثبت رشد ۱۹درصدی شده ضمن آنکه در بازار داخل نیز رشد فروش ۱۴درصد در کارنامه عملیاتی شرکت هک شده و این رشد به معنای منتفع شدن صنایع داخلی است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب در پاسخ به پیش‌بینی سود در سال جاری گفت: در حال حاضر ۵۳درصد محصولات این شرکت فولادی صادراتی بوده که در این بخش رشد ۷۰درصد درآمد به‌بار نشسته اما؛ امیدواریم درآمد این شرکت در پایان سال جازی از ۵۲۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

ارزانی بیرگانی ادامه داد: با نگاهی به آمارهای این شرکت می‌توان دریافت که در حوزه تولید، فولاد هرمزگان ۲درصد رشد تولید را به نسبت سال ۹۷، بدست آورده است.

وی در خصوص تامین مواد اولین شرکت نیز اشاره داشت و تصریح کرد: مواد اولیه از معادن کشور و به‌خصوص کرمان تامین می‌شود اما؛ شرایط تامین سخت بوده و نیازها و میزان تخصیص مشکلاتی ایجاد کرده است.
 
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب تاکید کرد: دولت با تخصیص تعرفه ۲۵درصدی، کمک مناسبی به واحدهای تولیدی داخلی داشت؛ از سوی دیگر، برای دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴صنعت فولاد، نیاز به گسترش در همه زمینه‌ها و صنایع بالادستی و پایین دستی بوده و باید از نقطه صنعت به سمت دانش گام برداشت.

ارزانی بیرگانی ادامه داد: مشتریان محصول کارخانه را در داخل کارخانه خریداری کرده و سپس خود نسبت به حمل کالا اقدام می‌کند؛ بنابراین تعیین شرکت حمل‌و‌نقل در ارتباط با شرکت فولاد هرمزگان نیست؛ بنابراین این ایراد که شرکت، در این زمینه کار را با غیربومی‌ها واگذار کرده صحیح نیست.
 
مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در شرایط تحریم باید قوانین آسانتر شود و مشوق‌های صادراتی در چنین شرایطی باید افزایش یابد.
 
وی درخصوص اولویت های شرکت بیان کرد: حفظ بازار موجود و حتی توسعه بازار‌ها اولویت شرکت در شرایط تحریم است و کمک‌های بانکی دولت می‌تواند زمینه ساز بهبود شرایط باشد.

ارزانی بیرگانی ادامه داد: ما برنامه ریزی کردیم تا شرکت‌های حاضر در منطقه هسته اصلی فاز تولید ۱۰‌میلیون تنی فولاد باشند. ایمیدرو در حال برنامه ریزی روی این طرح است و به زودی خبر‌های خوشی می‌رسد.
 
مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: طرح کنسانتره سنگان از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در حال راه اندازی بوده که کمک مطلوبی به تامین مواد اولیه فولادسازان می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر