بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازار، ریزش را جبران می‌کند

مدیرعامل کارگزاری آپادانا گفت: هیجان سهامداران به سوی سهم های پربازده و بنیادی بیشتر خواهد شد
کد خبر : ۲۰۵۷۷۲

بازار، ریزش را جبران می کند

محمد کاظم مهدوی مدیرعامل کارگزاری آپادانا در خصوص پیش‌بینی بورس در هفته پر چالش بازار سرمایه به بورس نیوز اظهار کرد: روز شنبه هفته گذشته به دلیل کنش و واکنش‌های بین ایران و آمریکا، بازار به سمت منفی شدن نیل پیدا کرد و اکنون این انتقام گرفته شده اما عکس العمل طرف مقابل هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: از برآیند صحبت‌ها اینطور برداشت می‌شود اتفاقی که منتظرش بودند افتاده و ممکن هست عکس‌العملی از طرف مقابل شاهد نباشیم اما؛ این موضوع هنوز قطعی نیست و باید دید عکس العمل چه خواهد بود و تا بازار برآوردی از عکس العمل طرف مقابل نداشته باشد طبیعتا خرید و فروش‌ها منطقی نخواهد بود اما اگر واکنش آمریکا در همین حد بوده که بازار مثبت می‌شود و بخشی از ریزش را جبران می‌کند.

کارشناس بازارسمرایه تصریح کرد: به طور طبیعی یک مقدار سایه ریسک بر بازار می‌ماند و از طرفی از هیجان سهامداران برای خرید هر سهمی کاسته می‌شود و میل آنها به سمت سهم‌های پربازده و بنیادی بیشتر خواهد بود زیرا مشخص شد که بعضی سهم‌ها در این ایام خریدار ندارد و سرمایه‌گذاری روی آنها بالا هست.

وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌ها P/E شان خوب بودی و وضعیت دلار و فروش خوبی دارند و از طرفی تجدید ارزیابی برخی شرکت‌ها قطعی نشده و این خبر خوبی برای بازار هست که شامل گروه خودرو نیز خواهد شد و همچنین بانک‌هایی که سودده هستند مشکلی ندارند و بحث تجدید ارزیابی را دارند گزینه‌های خوبی برای ‌گذاری در میان مدت هستند.

مهدوی افزود: خبرهای سیاسی امروز صبح منفی بود و این ریسک خرید را با کاهش مواجه کرد اما تا ظهر وضعیت بازار بهبود پیدا کرد و موجب شد بسیاری از سهم‌ها خریداری شود و بازار را به ثبات حداقلی رساند.

مدیرعامل کارگزاری آپادانا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ریسک سیاسی که وجود دارد منطقی بوده که سهامداران خرد اقدام به خروج از بازار کرده‌اند؛ سهامداران خرد بر حسب تشخیص خود پیش روند و با ذهنیت خود تصمیم‌گیری کنند بورس جایی نیست که دیگران برایشان تصمیم‌گیری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

«وسدید» گل کاشت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جذابیت‌های "بورس" تا پایان سال

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جذابیت قیمت های فعلی برای خرید

ارسال نظر